9هزارو 353 ویزیت سرپایی در مراکز تابعه مرکز بهداشت در طرح بسیج سلامت نوروزی

با اجرای طرح سلامت نوروزی در مراکز تابعه مرکز بهداشت، بویژه در بخش ها و مناطق روستایی که محل تردد مسافرین و زائرین از اقصی نقاط کشور می باشند علاوه بر ویزیت و درمان سرپایی مراجعین، تعداد 56 نفر به دلیل نیاز به ادامه درمان به مراکز درمانی در شهر ارجاع شده اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، دکتر محمدجواد باقریان، معاون فنی مرکز بهداشت استان با اشاره به انجام 9هزارو 353 ویزیت سرپایی در مراکز شهری و روستایی در طرح سلامت نوروزی، گفت: با اجرای طرح سلامت نوروزی در مراکز تابعه مرکز بهداشت، بویژه در بخش ها و مناطق روستایی که محل تردد مسافرین و زائرین از اقصی نقاط کشور می باشند علاوه بر ویزیت و درمان سرپایی مراجعین، تعداد 56 نفر به دلیل نیاز به ادامه درمان به مراکز درمانی در شهر ارجاع شده اند.

معاون فنی مرکز بهداشت استان افزود: در این طرح همچنین تعداد 383 مورد مراقبت هاری و 59 مورد پیگیری بیماریهای مشمول نظام مراقبت سندرمیک  و نیز 67 مورد رهگیری بیمار کرونا مثبت انجام شده است.

دکتر باقریان اضافه کرد: با فعال سازی مراکز مورد نیاز در ایام تعطیلات نوروزی،تعداد 8هزارو 434 مورد آزمایشات روتین روزانه،  تعداد 59 تست PCR ، 218 مورد تست سل و19 آزمایش بیماریهای منتقله از آب و غذا توسط پرسنل معاونت بهداشتی انجام شده است.

وی ضمن تاکید بر اهمیت آموزش و اطلاع رسانی به همشهریان و مسافرین در این ایام اضافه کرد: از دیگر اقدامات معاونت بهداشتی در کناراجرای طرح تشدید نظارت و بازرسی های بهداشتی و ارائه خدمات متنوع مراقبتی، تشخیصی و درمانی در مراکز فعال؛ در زمینه آموزش و اطلاع رسانی به مردم نیز اقدامات درخور توجهی، انجام شده است که می توان به آموزش بیش از 21 هزار نفر از مردم در جهت ارتقاء سطح سلامت اشاره نمود.  

دکتر باقریان ادامه داد: علاوه بر بهره گیری از فضاهای مجازی، با استفاده از اقلام آموزشی در خصوص پیشگیری از حوادث ترافیکی، پیشگیری از بیماریهای عفونی، ترویج موضوع جوانی جمعیت و معرفی سامانه ۱۹۰ و طراحی و چاپ 20 هزار نسخه بروشور خودمراقبتی در سفر و ارسال به ستاد اسکان فرهنگیان؛ ایستگاه های نوروزی سازمان جوانان هلال احمر و همچنین ستاد اجرای تسهیلات سفرهای نوروزی شهرداری قم در مبادی ورودی شهر قم اقدامات لازم جهت آموزش مسافرین و مجاورین شهر کریمه اهل بیت انجام شده است.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/41186
اخبار مرتبط

نظرات شما