پیگیری قم فردا؛

مشکلی در شبکه آب شیرین بهداشتی قم وجودندارد

برخی از شهروندان با ارسال پیام‌هایی به خبرنگار سایت قم فردا از پایین آمدن کیفیت آب شیرین بهداشتی قم گلایه داشتند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، برخی از شهروندان با ارسال پیام‌هایی به خبرنگار سایت قم فردا از پایین آمدن کیفیت آب شیرین بهداشتی قم گلایه داشتند.

پیگیری خبرنگار ما از شرکت آب و فاضلاب نشان می‌دهد مشکلی در کیفیت آب شیرین بهداشتی وجودندارد.

با وجود اینکه آب قم مدت‌هاست شیرین شده است اما در فصول گرم سال که مصرف آب افزایش پیدا می‌کند، آب لوله کشی شهری در برخی از مناطق شور می‌شود.

همچنین آب در برخی از محله‌های قم شورتر از دیگر مناطق است علت اینکه آب در منطقه نیروگاه بیشتر شور می‌شود به این دلیل است که چینش شبکه شهری در قم طوری بود که قرار نبود آب از سرشاخه ها وارد قم و شبکه آب شرب قم شود بر مبنای مدل شهری که قبلاً در قم وجود داشت شبکه‌ای تعریف شده اما اکنون که آب از سرشاخه‌ها وارد قم می‌شود برخی مناطق مانند پردیسان و شهرک مهدیه آب از سرشاخه‌ها مستقیم وارد شبکه شده و با آب چاه مخلوط نمی‌شود اما وقتی وارد شهر قم می‌شود با آب چاه‌ها مخلوط می‌شود و آب مناطقی که داخل شهر هستند تحت تاثیر آب چاه شور می‌شوند.

برای تأمین آب شیرین شبکه بهداشتی آب شبکه‌ای با عنوان آبسار در محله‌های مختلف قم وجود دارد که شهروندان می‌توانند از طریق کارت‌های مخصوص آب شرب مورد نیاز خود را تأمین کنند.

آب شیرین تولید شده توسط شرکت سازه سازان از طریق شبکه‌ انتقال و توزیع به طول بیش از ۲۰۰کیلومتر که توسط شرکت آب و فاضلاب استان قم احداث شده در نقاط مختلف شهر توزیع می‌گردد.

آب شیرین مورد نیاز با استفاده از نصب دستگاه‌های آب شیرین کن با ظرفیت تولید ۶۰۰۰ متر مکعب در شبانه روز با کیفیت مطلوب و تحت نظارت وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی تأمین می‌گردد.

انتهای پیام/170


گالری عکس
http://qomefarda.ir/41290
اخبار مرتبط

نظرات شما