مدیر درمان تأمین اجتماعی خبر داد:

۹ میلیون خدمت درمانی به بیمه‌شده‌های تأمین اجتماعی قم ارائه شد

مدیر درمان تأمین اجتماعی قم گفت: در سال گذشته بیش از ۹ میلیون بار بیمه‌شده‌های تحت پوشش قمی در بخش درمان مستقیم و غیرمستقیم خدمت درمانی دریافت کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سید مهدی محصل افزود: در سال گذشته بیمه‌شده‌های تحت پوشش بیش از ۲ میلیون و ۴۴۰ هزار بار به مراکز درمانی تأمین اجتماعی استان قم شامل بیمارستان امام رضا(ع)، پلی کلینیک‌های بوعلی، ۲۲ بهمن و دکتر غرضی مراجعه نمودند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد رشد داشته است.
وی با اشاره به همکاری بیش از ۸۰۰ مرکز طرف قرارداد درمانی و پاراکلینیکی استان با تأمین اجتماعی، اضافه کرد: در سال گذشته بیش از ۶ میلیون و ۹۶۳ هزار بار بیمه‌شده‌های تحت پوشش تأمین اجتماعی به مراکز طرف قرارداد مراجعه نمودند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷.۵ درصد رشد نشان می‌دهد.
وی در ادامه گفت: بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی تأمین اجتماعی استان قم در سال گذشته بیش از هفت هزار و ۴۰۰ عمل جراحی با رشد ۴۲ درصد عملکرد نسبت به سال ۱۴۰۰ و انجام بیش از هشت هزار و۹۰۰ عمل جراحی سرپایی با رشد ۲۳ درصد، به بیمه‌شده‌های تحت پوشش خدمات ارائه نموده است.
محصل، پیشرفت بسیار مطلوب ۹۹ درصدی تولید نسخه الکترونیک توسط مراکز طرف قرارداد و مراکز ملکی را موردتوجه قرارداد و گفت: در حال حاضر شبکه پشتیبانی تولید نسخه الکترونیک از پایداری مطلوبی برخوردار است که در صورت به وجود آمدن اختلالات و قطعی برق و اینترنت امکان تولید نسخه کاغذی و خدمت‌رسانی به بیماران فراهم است.
وی به اهمیت پرداخت به‌موقع مطالبات مراکز طرف قرارداد نیز اشاره کرد و افزود: با پیگیری‌های انجام‌شده از ستاد مرکزی در سال گذشته در چهار مرحله رسیدگی اسناد پزشکی مراکز دانشگاهی، بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان از مطالبات و بیش از ۳۶۶ میلیارد تومان از مطالبات مراکز طرف قرارداد غیردانشگاهی پرداخت‌شده است.
تأمین اجتماعی قم ۸۱۵ هزار و ۵۱۲ نفر تحت پوشش دارد که از این تعداد ۳۰۷ هزار و ۷۱۹ نفر بیمه‌شده اصلی و ۵۸ هزار و ۸۴۲ نفر مستمری‌بگیر اصلی هستند.


انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/41354
اخبار مرتبط

نظرات شما