کارشناس مسائل اسرائیل:

اسرائیل از درون آشفته و متزلزل شده است

کارشناس مسائل اسرائیل گفت: هیچ‌وقت اسرائیل به این اندازه از درون آشفته و متزلزل نبوده و این موضوع روز قدس را متمایزتر از همیشه می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، علی عبدی در نشست برخط تبیین بیانات اخیر مقام معظم رهبری پیرامون  نابودی زودهنگام اسرائیل که در بستر پیام‌رسان روبیکا برگزار شد، اظهار داشت: روز جهانی قدس به‌مانند سال‌های گذشته امسال نیز باشکوه‌تر از همیشه برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: هر ساله با نزدیک‌تر شدن به‌روز قدس تحولاتی در فلسطین رخ می‌دهد؛ اما جنس تحولات امسال با گذشته فرق می‌کند.
عبدی با بیان این که روز قدس امسال تفاوت‌های عمده‌ای سال‌های گذشته دارد، تأکید کرد: هیچ‌وقت اسرائیل به این اندازه از درون آشفته و متزلزل نبوده  و این موضوع روز قدس را متمایزتر از همیشه می‌کند.
وی بیان داشت: شکاف‌هایی که در جامعه اسرائیل وجود داشت تاکنون بروز پیدا نکرده بود؛ اما این روزها به برکت نتانیاهو نمایان شده است.
عبدی تصریح کرد: ملت‌سازی پروژه‌ای نیست که با 70 80 سال بتوانیم آن را ایجاد کنیم درحالی‌که ملت‌ها مخلوق سرزمین‌ها و قرن‌ها هستند و نمی‌توان با زور و تروریسم دولتی کشور و ملتی ایجاد کرد.
وی افزود: اسرائیل اثبات‌کننده این مسئله است که با آپارتاید سیاسی و دولت پادگانی نمی‌توانید ملت بسازید و امروز اسرائیل یک جامعه دوپاره و در حال فرسایش است،
کارشناس مسائل اسرائیل تأکید کرد: اسرائیل از درون ضعیف است؛ اما در طرف مقابل جبهه مقاومت را داریم که در هفته‌های اخیر از سه منطقه مقاومت در کشورهای سوریه، فلسطین و لبنان حملاتی علیه اسرائیل انجام شد که این رژیم نتوانست پاسخی به آن بدهد.


انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/41389
اخبار مرتبط

نظرات شما