مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری قم:

سهم اتوبوس در حمل‌ونقل شهر قم به ۱۱ درصد رسید

مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری قم از افزایش سهم اتوبوس‌رانی در حمل‌ونقل شهری خبر داد و گفت: خوشبختانه این درصد در سال گذشته با رشد ۳ درصدی به ۱۱ درصد رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، علی نیک با اشاره به اقدامات در حوزه نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی شهر قم اظهار داشت: مدیریت شهری در سه سال گذشته تلاش‌های ویژه‌ای در حوزه نوسازی و بازسازی ناوگان اتوبوس‌رانی داشته است.

وی بابیان اینکه تا پیش‌ازاین اقدامات، عمر ناوگان بیش از ۱۰ سال بود و این عدم نوسازی به علت عدم‌حمایت‌های دولتی در حال تبدیل‌شدن به بحرانی برای شهر قم می‌شد، ابراز کرد: همه ناوگان اتوبوس‌رانی شهر قم در این سال‌ها نوسازی شد و امروزه عمر ناوگان به ۲.۷ سال رسیده است.
مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری قم ادامه داد: در سال گذشته قرارداد خرید ۹۹ دستگاه اتوبوس آتروس نهایی شد که تا پایان سال گذشته ۵۰ دستگاه تحویل شهر قم شده و مابقی نیز به‌مرور در سال جاری افزوده می‌شود.
وی تعداد اتوبوس‌های فعال در سطح شهر را ۲۰۳ دستگاه دانست و افزود: تعدادی اتوبوس نیز برای پشتیبانی در نظر گرفته‌شده و ۲۷ دستگاه نیز در حال بازسازی است.
نیک از افزایش سهم اتوبوس‌رانی در حمل‌ونقل شهری خبر داد و خاطرنشان کرد: خوشبختانه این درصد در سال گذشته با رشد ۳ درصدی به ۱۱ درصد رسیده است.
وی یکی دیگر از اقدامات سازمان اتوبوس‌رانی برای سال گذشته را ایجاد خطوط جدید برشمرد و یادآور شد: خط اتوبوس تندرو بلوار جمهوری اسلامی به پردیسان، خط شهرک امام حسن(ع) به میدان شهید مطهری و راه‌اندازی خط دانشگاه شهاب دانش و پیام نور به میدان شهید مطهری در این راستا عملیاتی و اجرا شد.

منبع: روابط عمومی شهرداری قم

انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/41542
اخبار مرتبط

نظرات شما