امام‌جمعه قم:

سپاه در کنار ارتش درس ماندگار و تلخ به دشمنان داد

امام‌جمعه قم با گرامیداشت دوم اردیبهشت سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سپاه پاسداران در سایه روحیه معنوی توانست نقش تعیین‌کننده‌ای در دفع ایادی استکبار ایفا کند و در کنار ارتش و بسیج درس ماندگار و تلخ به دشمنان بدهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، آیت‌الله سید محمد سعیدی امام‌جمعه قم در خطبه‌های آخرین نماز جمعه ماه مبارک رمضان در سال ۱۴۰۲ که در مصلا قدس برگزار شد اظهار داشت: خداوند در قرآن می‌فرمایید کسانی که در ماه رمضان روزه گرفتند به مقام تقوا می‌رسند باید بررسی کنیم که آیا به این مقام رسیدیم یا نه، اگر رسیدیم که برای حفظ آن بکوشیم اگر هم نرسیدیم و یا ناقص رسیدیم در فرصت‌های موجود تلاش کنیم به آن برسیم ماه رمضان فقط تحمل روز داری و گرسنگی نیست.
وی افزود: منافقین چون اطاعت خدا را عمداً کنار گذاشتند خداوند هم آن‌ها را کنار گذاشت و به حال خودشان رها کرد افرادی که در امور زندگی همه حساب‌ها را دارد اما خدا را در کارها حساب نمی‌کند این‌ها تلاش می‌کنند دشمنان و ضدانقلاب را راضی نگه‌دارند اما به شهدا و اسلام اهمیت نمی‌دهند خدا هم این‌ها را به حال خود رها می‌کند.
وی تصریح کرد: طبق آیات قرآن در سوره توبه منافقین از دایره دین خارج شدند ، منافقین فاسق هستند و از دین خارج  شدند منافقین بخیل هستند و درراه خدا شهدا و دفاع مقدس هزینه‌ای نمی‌کند و خدا را به‌حساب نمی‌آورند خداوند در این آیات نشانه‌های را برای شناخت منافقین در اختیار مؤمنان قرار داده است تا مؤمنان بتوانند منافق را تشخیص دهند.
امام‌جمعه قم ادامه داد: در عصر ما هم منافقین چهره جدید به خودشان گرفته‌اند و برای فحشا تبلیغ می‌کنند، فاسق هستند و به قانون‌شکنی تشویق می‌کنند، با این اوصاف بااینکه ایمان ندارند مدعی ایمان هستند و بقیه را به ایمان دعوت می‌کنند.
سعیدی تأکید کرد:  هفته گذشته به مناسبت روز ارتش فرماندهان ارتش با رهبر معظم انقلاب دیدار داشتند و رهبر معظم انقلاب در این دیدار صحبت‌های ارزشمندی ایراد کردند ایشان با اسناد به‌فرمان امیرالمؤمنین علی بن ابی‌طالب علیه به مالک اشتر در مورد سپاه اسلام فرمودند  نیروهای مسلح حصارهای مستحکم کشور و ملت هستند که این جایگاه بزرگی است و مسئولیت‌های سنگینی دارد و آمادگی در برابر دشمنان یعنی اجرای فرمان خدا و  مایه ترس دشمنان خدا و امیدواری مردم است.
وی افزود: امسال هم مانند سال قبل دانشجویان به دیدار رهبر معظم انقلاب رفتند که این دیدارها سال‌هاست ادامه دارد دیدارهای دانشجوی رهبر انقلاب جدا از جو خاص و مثال‌زدنی که دارد حاوی نکات تأثیرگذار در مسائل کلان کشور است مطالبی که از طرف تشکل‌های دانشجویی مطرح می‌شود از حوزه‌های مختلف گفتمانی و فرهنگی هست.
 امام‌جمعه قم عنوان داشت: مقام معظم انقلاب به خاطر اعتمادی که به قشر دانشجو دارد این فرصت را در اختیار تشکل‌ها قرار می‌دهند تا راهکارهای خود را برای عبور از بحران‌های کشور ارائه دهند.
وی بیان داشت: دانشجو نقش‌آفرین است یکی از وظایف مهم دانشگاه تربیت نیروهای برجسته صالح و مفید برای اداره کشور است و انتظار از دانشگاه  این است که محل جوشش دو جریان علم و تحقیق و جریان آرمان‌خواهی باشد.
سعیدی خاطر‌نشان کرد: جنبش دانشجویی در تاریخ  کشور ما ضد استکبار و اختناق و عدالت‌خواه بود  اگر گروهی مدعی جنبش دانشجویی باشند اما این ویژگی‌ها را نداشته باشد موردپذیرش در این جامعه نیست، تشکل دانشجویی حزب نیست و برای کسب قدرت به وجود نمی‌آیند و برای به دست آوردن آرمان به وجود می‌آیند.
امام‌جمعه قم اظهار داشت: مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان به دوگانه زیبا اشاره داشتند ماه رمضان مصداق بهار در بهار برای جوانان است بنابراین ماه رمضان و این دوگانه برای جوانان در دفاع مقدس هم وجود داشت و جوانان به علت فرصت جوانی فرصت بیشتر برای اوج داشتند که امام خمینی (ره) با عمری سلوک و عرفان به این‌ها غبطه می‌خوردند به فرموده رهبر انقلاب جوانان دانشجو با استفاده از قرآن و نهج‌البلاغه و کتاب‌های  تدبر کنند.
وی با گرامیداشت دوم اردیبهشت سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سپاه پاسداران در سایه روحیه معنوی توانست نقش تعیین‌کننده‌ای در دفع ایادی استکبار ایفا کند و در کنار ارتش و بسیج درس ماندگار و تلخ به دشمنان بدهد.
سعیدی اضافه کرد: سپاه مولد انقلاب است بعد از صدر اسلام نهادی بی‌نظیر در جهان است و شعار ایستادگی در برابر قدرت‌های زورگوی جهان، شعار پیروزی خون بر شمشیر و نجات مستضعفان و عمل به وصیت امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام را سر داد و عمل کرد.
وی بیان داشت: بنا بر فرموده رهبر انقلاب بهترین شیوه برخورد با منکران از طریق مردم تذکر زبانی است که تأثیر زبانی از مشت پولادین حکومت‌ها بیشتر است نیاز نیست زبان گزنده باشد و یا سخنرانی کنند اگر منکران متوجه شود در برابر منکری که انجام می‌دهند همه مردم متذکر می‌شوند منکر را ترک می‌کنند.



انتهای پیام/170


http://qomefarda.ir/41607
اخبار مرتبط

نظرات شما