4 پیشنهاد برای مقابله با بی‌حجابی‌ها/ با زبان خوش، ناهنجاری‌ها را تذکر دهید

یک مدرّس حوزه و دانشگاه گفت: حال که عزمی در برخی مسئولین نظام برای مقابله با پلشتی کشف حجاب در جامعه ایجاد شده است، برای دستیابی به نتیجه مطلوب باید دانست مقابله با جنگ ترکیبی با یک یا دو اقدام ما را به مقصد نخواهد رساند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت‌الاسلام حجت‌الله ذاکر، مدرّس حوزه و دانشگاه و امام جماعت مسجد جامع امام سجاد(ع) تهران  در خصوص رفع معضل بی‌حجابی و بدحجابی این روزهای کشور اظهار داشت: حال که عزمی در برخی مسئولین نظام برای مقابله با پلشتی کشف حجاب در جامعه ایجاد شده است، برای دستیابی به نتیجه مطلوب ناگزیر باید به صورت ترکیبی عمل کرد و مقابله با جنگ ترکیبی با یک یا دو اقدام ما را به مقصد نخواهد رساند.

۱.​ افراد خوش‌حجاب را تشویق کنید تا کم‌حجاب‌ها هدایت شوند

وی با اشاره به اینکه تلاش نیروهای حافظ امنیت وقتی به ثمر می‌نشیند که در کنار اقدامات سلبی، اقدامات ایجابی نیز صورت پذیرد، گفت: یکی از مهم‌ترین اقدامات ایجابی، اجرای سیاست‌های تشویقی برای افراد خوش‌حجاب است؛ با این رویکرد افراد خوش‌حجاب در رعایت حجاب مصمّم شده و با تهاجمات گسترده فرهنگی از صدمات سهمگین محفوظ می‌مانند و همچنین می‌توان افراد کم‌حجاب را نیز به مرور به سمت پوشش مناسب سوق داد. 

۲. عفاف و حجاب موضوع تریبون آزاد شود

ذاکر افزود: یکی دیگر از اقدامات لازم، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی، تریبون‌های آزاد، کارگاه‌های گفتگومحور و مناظرات علمی با موضوعات مرتبط با عفاف، حیا و حجاب است که می‌تواند بنیه علمی و اعتقادی را تقویت کند و تیغ دشمن را کُند کند.

۳. البسه مطلوب به دست مردم برسانید

این مدرّس حوزه و دانشگاه افزود: در کنار بسته‌ اقدامات فرهنگی و انتظامی، بدون فراگیری امر به معروف و نهی از منکر زبانی، نمی‌توان به صورت ریشه‌ای این معضل را برطرف کرد. آنچه امروز ضرورتش بیش از پیش آشکار شده، پرداختن به واجبِ فراموش شده (تذکّر زبانی) است. چنانچه آحاد دغدغه‌مندان و متدیّنین نسبت به بروز پلشتی‌ها و ناهنجاری‌ها در جامعه حسّاس باشند و با زبان خوش و گفتار نرم در برابر آن بایستند. قطعاً این اقدام به عنوان اقدامِ کلیدی می‌تواند اثربخشی سایر اقدامات را تضمین کند. 

وی تصریح کرد: همچنین ارائه‌ محصول باکیفیت، کالای فرهنگی مناسب، البسه‌ مطلوب و شایسته با طرح‌های فاخر ایرانی اسلامی نیز یکی از اقداماتی است که در حوزه کارهای ایجابی بسیار ضروری است.

۴. کارهایی که رسانه‌ها برای ترویج حجاب باید انجام دهند

اقدام رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی در الگونمایی و به تصویر کشیدن خانواده تراز و بانوان فرهیخته با پوشش ایرانی اسلامی، پرهیز از نمایش تبلیغات متناقض و مدگرایی، پرهیز از نمایش زن‌های بزهکار، زندانی، متجاهر و طبقه کم‌برخوردار فرهنگی با حجاب برتر (چادر) و ... در مقابله با جنگ ترکیبی دشمن در حوزه‌ عفاف و حجاب، اقدامی بسیار مهم است و در زمینه‌ ترویج سبک زندگی و زیست عفیفانه پرفایده و اثربخش خواهد بود.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/41757
اخبار مرتبط

نظرات شما