دادستان عمومی و انقلاب قم:

۲ باند سارقان به عنف و زورگیر در قم منهدم شد

دادستان عمومی و انقلاب قم گفت: ۲ باند سارقان به عنف و زورگیر در قم که جمعاً به ۱۸ فقره سرقت اعتراف کرده‌اند، منهدم شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن غریب در گفت‌وگویی افزود: این ۲ باند زورگیر سوار بر موتورسیکلت به‌صورت شبانه و مقرون به آزار با چاقو و قمه اقدام به سرقت گوشی تلفن همراه از عابران در استان قم می‌کردند.
وی بابیان این‌که این ۲ باند به‌صورت جداگانه اقدام به تشکیل گروه‌های سرقت مسلحانه و زورگیری می‌کردند، تصریح کرد: سارقان سوار بر موتورسیکلت درحالی‌که مسلح به چاقو و قمه بودند طعمه‌های خود را در ساعات شب تا نزدیکی صبح اغلب در اطراف بوستان‌ها و در محله‌های خلوت انتخاب می‌کردند و با تهدید با چاقو و ایراد صدمه و به عنف گوشی‌های آن‌ها را ربوده و به قیمت ناچیزی به فروش می‌رساندند.
وی با تأکید بر این‌که سارقان با پیگیری‌ها و دستورات قضایی شعبه ۹ و ۱۱ بازپرسی استان و با رصد اطلاعاتی و اقدامات بسیار پیچیده پلیس به دام افتادند، گفت: برخی از این متهمان اعتیاد به مواد مخدر شیشه داشته و دارای سابقه کیفری بودند و اغلب در سنین ۱۸ تا ۲۵ سال بودند.
غریب گفت: گرچه صدمات جسمی منجر به جرح با چاقو بر افرادی که مورد سرقت واقع شدند صورت گرفته است، اما متأسفانه صدمات روحی و اجتماعی جبران‌ناپذیری بر آنان به‌خصوص بر نوجوانان و جوانان واردشده است.
وی با تأکید بر این‌که با مخلان نظم و امنیت شهر با قاطعیت و بدون اغماض برخورد می‌شود، به شهروندان هشدار داد: در استفاده از گوشی تلفن همراه در زمان تردد در مناطق خلوت و تاریک مراقبت کافی را به عمل‌آورند و در صورت برخورد با زورگیر و سارقان حتماً مراتب را به مراجع انتظامی و قضایی گزارش دهند.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/42064
اخبار مرتبط

نظرات شما