نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی:

تنش‌زدایی در منطقه سبب کاهش ایران‌هراسی و افزایش قدرت جبهه مقاومت می‌شود

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: به هراندازه که زمینه تنش در منطقه کمتر شود، زمینه برای ایران‌هراسی کمتر خواهد شد، در قالب این ارتباطات جایگاه و موقعیت جبهه مقاومت اسلامی تضعیف نخواهد شد.

حجت‌الاسلام‌ مجتبی ذوالنوری در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به ارتباط ایران با همسایگان، اظهار داشت: دولت قبل تمام اولویت خود را بر برجام و ارتباط با آمریکا قرار داده بود و به‌گونه‌ای اقدام می‌کرد که برای آمریکا تکدر خاطر نشود.
وی ادامه داد: در دولت قبل هیچ ارتباطی بین کشورهای همسایه حتی چین و روسیه وجود نداشت و عملاً تمام زیرساخت‌های ارتباطی ایران با کشورهای همسایه تخریب شده بود.
نماینده مردم قم در مجلس با اشاره به مسئله اقتصاد و معیشت مردم گفت: ثبات سیاست‌های دولت، توانمندی‌های کارگزاران، نحوه تعامل با کشورهای همسایه و دشمنان ۴ عامل مهم و اساسی در بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم است.
وی اضافه کرد: از زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم ارتباط و تعامل ایران با کشورهای همسایه بهبودیافته است.
حجت‌الاسلام ذوالنور ابراز داشت: سهم تجارت ایران اسلامی از واردات و صادرات ۱۰۰۰ میلیارددلاری متقابل کشورهای منطقه، حدود ۲۵ هزار میلیارد دلار است که نشان می‌دهد تا رسیدن به نقطه مطلوب هنوز فاصله بسیار زیادی وجود دارد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به روابط و ارتباطات اخیر بین جمهوری اسلامی و عربستان سعودی، اظهار داشت: پس از بهبود ارتباطات با عربستان، مصر و امارات نیز تمایلات زیادی برای آغاز روابط با ایران نشان داده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: به هراندازه که زمینه تنش در منطقه کمتر شود، زمینه برای ایران‌هراسی کمتر خواهد شد، در قالب این ارتباطات جایگاه و موقعیت جبهه مقاومت اسلامی تضعیف نخواهد شد.
حجت‌الاسلام ذوالنور گفت: میزان نقدینگی در دست مردم و فعالان اقتصادی سه برابر بودجه سال جاری است که این رقم جدا از نقدینگی پنهان است که این مباحث سبب مشکلاتی در مسئله خودرو، ارز و مسکن شده است.
وی افزود: ارتباط و هماهنگی مطلوبی بین مجلس و دولت وجود دارد؛ دولت و مجلس برای حل مشکلات و مسائل اولویت‌دار مردم تأکید و اهتمام دارند.


انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/42162
اخبار مرتبط

نظرات شما