کارشناسان در گفتگو با قم فردا مطرح کردند؛

نقش موثر و مهم والدین و آموزش و پرورش در مسئله حجاب

کارشناسان مذهبی و فرهنگی با اشاره به اینکه امروز برخی بی حجابی ها مغرضانه و برنامه ریزی شده است، عنوان کردند: گسترش بی بندو باری یکی از ابزار دشمن برای جنگ با ایران و اسلام است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، داشتن حجاب هم برای مرد و هم برای زن یکی از دستورات مهم اسلام به مسلمانان است اما این روز ها در پی غفلت مسئولین شاهد بی حجابی و بد حجابی های عجیب و غریبی در جامعه هستیم که باعث به وجود آمدن معضلات اجتماعی فراوانی می شود.
حجاب به معنای پوشش بیرونی و عفاف به معنا پوشش درونی است، این دو عامل به نوعی باعث سلامت جامعه تلقی می شود و در صورت نبود این دو عامل در جامعه ، موجب به وجود آمدن مشکلات و اثرات مخرب زیادی خواهد شد.
مقوله بدحجابی امروز به یک معضل کاملاً مشهود در جامعه درآمده است معضلی که فقط برای افراد بد‌حجاب مشکل ایجاد نمی کند؛ در واقع آسیب‌هایی که از بد‌حجابی ناشی می‌شود، تمام اعضای جامعه را در بر می‌گیرد.
از طرفی حجاب و عفاف یک دستور دینی است که در دین ما رعایت آن بسیار تأکید شده است و حتی برای آن قانونی هم قرار داده شده است به نام امر به معروف و نهی از منکر که از طریق این قانون الهی باید جلوی این معضل فرهنگی و اجتماعی را گرفت.
حجاب  از مسائل مهم و کلیدی جامعه ما می باشد و با بسیاری از مسائل پیوند خورده و دارای ابعاد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در جامعه است.

بی حجابی عامل برخی معضلات اجتماعی است
این در حالی است که در باب اهمیت حجاب در جامعه، حجت الاسلام و المسلمین محمدمهدی ابراهیم پور رئیس مرکز حجاب ریحانه النبی در گفتگو با خبرنگار قم فردا اظهار داشت: در مسئله بهداشت معنوی باید به بحث حجاب، پوشش و ارتباط ها توجه ویژه ای شود.
وی ادامه داد: حجاب باید از سوی مردان و البته از سوی زنان بیشتر رعایت شود تا جامعه به سوی برخی معضلات اجتماعی سوق پیدا نکند.



والدین و آموزش و پرورش نقش مهمی در مسئله حجاب دارند
با توجه به این مسئله آیت الله علی اکبر مسعودی خمینی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با اشاره به مسئله حجاب، اظهار داشت:برای مسئله حجاب با قوه قهریه کاری نمی توان انجام داد.
وی ادامه داد: بهترین افراد برای مناسب سازی حجاب پدر و مادر هستند چرا که این افراد در تربیت دختر و پسر خود به صورت مستقیم دخالت دارند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اقدامات والدین در این موضوع، گفت: پدر و مادر با عاطفه و محبت و با سوال و جواب در این زمینه فرزندان خود را آگاه کنند، نظرات خداوند در قرآن و اهلبیت(ع) را در خصوص فرد بی حجاب برای فرزندان خود بیان کنند و به او بگویند که این دنیا گذران است و باید برای دنیای ابدی آماده شویم.
وی خاطرنشان کرد:والدین باید دختر خود را از نظر عقلی، فکری و انسانی با حجاب آشنا کنند و با قوه قهریه و اقدامات دیگر مسئله بی حجاب بدتر خواهد شد.
آیت الله مسعودی خمینی با اشاره به اینکه دختران و پسران مخصوصا دختران باید مراقب حجاب خود باشند، ابراز داشت:  والدین در خانه، اساتید و معلمان در مدرسه و دانشگاه باید با گفتار و کردار خود برای فرزندان ما شخصیت های انسانی بزرگی را ایجاد کنند و این افراد می توانند در مسئله حجاب تاثیر مستقیمی داشته باشند.
وی ابراز داشت: والدین و آموزش و پرورش می تواند در مسئله حجاب اقدامات بسیار مهمی که نتیجه بخش باشد انجام دهند.

برخی بی حجابی ها مغرضانه و برنامه ریزی شده است
از طرفی  زهرا تاجیک  عضو هیئت علمی جامعه الزهرا در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به مسئله بد حجابی ، اظهار داشت:  برخی از حرکاتی که انجام می شود حرکات مغرضانه، حساب شده و برنامه ریزی شده در این مسئله می باشد.
وی با اشاره به اینکه این مسائل پشتوانه هایی دارد که ما نباید اجازه بدهیم اتفاق بیفتد ، گفت: بهترین اقدام در این مسئله اجرای قانون اسلامی می باشد .



گسترش بی بندو باری ابزار دشمن برای جنگ با ایران و اسلام است
در همین راستا حجت الاسلام رضا آشتیانی در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به مسئله حجاب، اظهار داشت: حجاب و عفاف جزو ضروریات دین است به ویژه در استان قم که باید حفظ ظاهر شود و این انتظار بزرگان دین به جاست چرا که ظاهر تغییر کرده است .
وی این گسترش بی بندو باری را ابزار دشمن برای جنگ با ایران و اسلام برشمرد و گفت: دشمن از جنگ نظامی با ایران ناامید شده است ولی با فساد و گسترش بی‌بندوباری به دنبال به تباهی کشاندن جامعه است.
وی ادامه داد:در مسئله حجاب فقط یک ارگان یا مجموعه وظیفه ندارد بلکه همه افراد و ارگان ها و مجموعه ها در این زمینه وظیفه دارند و باید وظیفه خود را بدرستی انجام و در این مسیر حرکت کنند.
حجت الاسلام آشتیانی بیان داشت: در مسئله حجاب باید با برنامه و به صورت منطقی و پیش بینی شده پیش رفت و نباید با بی برنامگی و فشار بیش از حد باعث تنش در کشور شویم.


انتهای پیام


http://qomefarda.ir/42250
اخبار مرتبط

نظرات شما