مدیرکل بیمه سلامت استان قم:

۶۰ هزار نفر به صورت رایگان در قم تحت پوشش بیمه‌ سلامت قرار گرفتند

مدیرکل بیمه سلامت استان قم گفت: ۶۰ هزار نفر در استان به صورت خودکار و رایگان در سه دهک اول تحت پوشش بیمه ای قرار گرفته‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، عباس فتحی مدیرکل بیمه سلامت استان‌قم، به مناسبت هفته جوانی جمعیت  فعالیت‌های این سازمان در حوزه سلامت و بیمه عمومی را تشریح کرد.

وی با اشاره به اهداف تاسیس بیمه سلامت گفت: این سازمان از سال 1375 با نام بیمه خدمات درمانی شروع به فعالیت کرد که حوزه فعالیت این اداره صرفا خدمات درمانی بود ولی از سال 91 سازمان بیمه سلامت تشکیل شد تا به این ترتیب خدمات پایه سلامت به طور یکسان به تمامی مردم در قالب یک سازمان ارایه شود.

فتحی در ادامه گفت: اهداف عالیه این سازمان از جمله رفع هم پوشانی بیمه‌های درمانی، برقراری عدالت اجتماعی در بخش سلامت، کاهش سهم مردم از هزینه های درمان، تکمیل امور مراکز طرف قرارداد، تشکیل پرونده سلامت، فعال‌سازی نظام ارجاع و گسترش خدمات الکترونیک است.

وی افزود: اداره کل بیمه سلامت استان قم حدود 455 هزار نفر بیمه شده تحت پوشش پنج صندوق دارد که این صندوق ها شامل صندوق کارکنان دولت 62 هزارنفر، صندوق روستاییان 57هزارنفر، صندوق سایر اقشار105هزار نفر و صندوق بیمه سلامت ایرانیان231هزارنفر است. همچنین 1400 نفر تحت پوشش صندوق بیماران خاص داریم که شامل بیماری‌های هموفیلی، دیالیز، تالاسمی، ام اس و پیوند کلیه هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان‌قم با بیان اینکه در سال گذشته 605 میلیارد تومان هزینه‌های درمانی توسط این سازمان پرداخت شده، گفت: در استان قم 644 مرکز طرف قرارداد بیمه سلامت هستند که از جمله آن ها می‌توان به 107 پزشک متخصص، 25 فوق تخصص، 13 روانپزشک، 4 فلوشیپ، 151پزشک عمومی، 159داروخانه، 27 آزمایشگاه، 42 فیزیوتراپی و توان‌بخشی، 21 تصویربرداری، 18 دندان‌پزشک، 48درمانگاه، 9 بیمارستان و 8مرکز ترک اعتیاد اشاره کرد.

فتحی گفت: صندوق بیمه ایرانیان که بزرگترین جامعه بیمه‌ای این سازمان است طبق دهک‌بندی‌های صورت گرفته افراد را تحت پوشش قرار می‌دهد. 60 هزار نفر نیز در استان به صورت خودکار و رایگان در سه دهک اول تحت پوشش بیمه‌ای قرار گرفته اند که به همگی این افراد از طریق سیستم پزشک خانواده و نظام ارجاع خدمت‌رسانی می‌شود و همچنین دهک‌های چهارم به بعد بصورت پلکانی10درصد افزایش قیمت دارند تا دهک دهم که همه مبلغ بیمه را افراد پرداخت می‌کنند.

وی ادامه داد: در راستای ارتقاء سطح خدمات بیمه سلامت، افراد می‌توانند از طریق سامانه شهروندی و بدون مراجعه حضوری به صورت برخط حق بیمه را پرداخت و بیمه خود را ثبت کنند، همچنین درصورت هرگونه مشکل سامانه 1666 به صورت تلفنی و پیامکی در حال خدمت‌رسانی است.



انتهای پیام/


منبع:فارس
http://qomefarda.ir/42358
اخبار مرتبط

نظرات شما