استاد حوزه و دانشگاه در گفتگو با قم فردا:

فتح خرمشهر الگوی خوبی برای حل مسائل امروز کشور است

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه نسبت به سال ۶۰ پیشرفت‌های چشمگیری در کشور داشتیم گفت: معظم رهبری تقریباً سه سال قبل فرمودند همان خدای سال ۶۰ هنوز هم هست، و در جای دیگر فرمودند خرمشهرها در پیش است این نشان می‌دهد ماجرای آزادی خرمشهر درس‌های برای امروز ما دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن غفاری فر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، ضمن تبریک دهه کرامت و ایام آزادی خرمشهر اظهار داشت: در همه امور باید ظرفیت‌سنجی خوبی از خود و دشمن انجام دهیم تا متوجه شویم قدرت ما نسبت به گذشته بیشتر شده است یا کمتر شده است، این ظرفیت‌سنجی هم به لحاظ توانمندی معنوی و هم توانمندی مادی هم توانمندی سیاسی است.
استاد حوزه و دانشگاه عنوان داشت: مقام معظم رهبری تقریباً سه سال قبل فرمودند همان خدای سال ۶۰ هنوز هم هست، و در جای دیگر فرمودند خرمشهرها در پیش است این نشان می‌دهد ماجرای آزادی خرمشهر درس‌های برای امروز ما دارد.
وی افزود: جوانان امروز در دوران دهه شصت یا به دنیا نیامده بودند یا بسیار کم سن بودند باید بدانند در آن دوران  از نظر ضریب امکانات، نیروی انسانی، باورمندی به‌نظام، تجهیزات و تئوری، نظریه حکومت‌داری، مدل اداره مملکت و ... ابتدای راه بودیم، گویی یک زلزله رخ‌داده بود و همه ارکان به‌هم‌ریخته بود و یک سیستم با همه هویتش رفت و یک آتش‌سوزی بزرگ وسط این زلزله رخ‌داده بود اوضاع در اوایل جنگ تحمیلی به این شکل بود، در این زمان توانستیم جلوی آن بحران سخت را بگیریم و بزرگ‌ترین تهدید را تبدیل به بهترین فرصت کردیم.
کارشناس مسائل سیاسی بیان داشت: اگر امروز مشاهده می‌کنیم در عرصه‌های علمی و دانش‌بنیان پیشرفت حاصل می‌شود پیشینه دارد، درست است که این پیشرفت‌ها و‌ موفقیت‌ها به دست دانشمندان جوان رقم می‌خورد؛ اما ایده‌پردازی، زیرساخت‌سازی، امید آفرینی، مسئله و دغدغه داشتن و تشخیص اولویت همگی مدیون زمان دفاع مقدس است و یکی از بهترین الگوهای آن هم فتح خرمشهر است.
وی ادامه داد: برخی از انسان‌های متخصص، متعهد و طراح عملیات‌های دوران دفاع مقدس در نیروهای نظامی باقی ماندند و برخی وارد بدنه نهادهای نظام  شدند و از تجربیات آن دوران برای پیشرفت بهره بردند و هنوز هم دفاع مقدس درس‌های زیادی دارد.
غفاری فر اضافه کرد: در مقایسه با زمان آزادی خرمشهر در همه امکانات امروز ما ضریب بسیاری بالایی گرفته‌ایم و اما برعکس دشمن در همه این عرصه‌ها ضعیف شده است وقتی با آن امکانات اندک خرمشهر را آزاد کردیم با امکانات فعلی کارهای زیادی می‌توانیم انجام دهیم.
استاد حوزه و دانشگاه عنوان داشت: وقتی بن سلمان روبروی بشار اسد می‌ایستد و بشار اسد با قامت ایستاده با وی دست می‌دهد و به بقیه تحولات منطقه نشان می‌دهد هیمنه آمریکا در منطقه از بین رفته است، بن سلمان نقشه‌های شیطانی دارد؛ اما اکنون تسلیم شده و پذیرفته که با شرایط کنار بیایید.
وی تأکید کرد: اگر خرمشهر را الگو قرار دهیم باید گفت ضمن دغدغه‌مندی و نگرانی برای امور فرهنگی کشور مأیوس نیستیم؛ زیرا در مسیر یک حرکت بزرگ هستیم که در این مسیر اتفاقاتی رخ می‌دهد که این حرکت عامل باز تحول جامعه ما می‌شود درست است ریزش‌هایی داشتیم؛ اما رویش‌ها هم کم نیست در دفاع مقدس اگر رزمنده داشتیم قاچاقچی و جاسوس هم داشتیم اگر امروز عده‌ای در عرصه فرهنگی آسیب جسمی و روحی می‌بینند در مقابل آدم‌های نادرست هم در این عرصه هستند پس وجود این آدم‌ها اصلاً باعث مأیوس شدن نیست، پس هنوز هم در دوران عملیات الی بیت‌المقدس و آزادی خرمشهر هستیم و تا سال ۱۴۱۰ به سمت تمدن نوین اسلامی پیش خواهیم رفت.

انتهای پیام/170


http://qomefarda.ir/42421
اخبار مرتبط

نظرات شما