امام جمعه قم:

مسئولان در مهار تورم بکوشند

امام‌جمعه قم با اشاره به اینکه سخنان مقام معظم رهبری منشور نمایندگان باشد، گفت: سئولان در مهار تورم بکوشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، آیت‌الله  سید هاشم حسینی بوشهری  امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد با اشاره به دهه کرامت اظهار داشت: این ایام فرصت طلایی است که بتوانیم جامعه را که گاهی دچار غبارآلودگی می‌شود، نجات دهد.

وی به سوم خردادماه سالروز آزادسازی خرمشهر اشاره کرد و گفت: این اتفاق معجزه‌آسا بود و دست خداوند در کار بود و همان‌گونه که رهبری معظم فرمودند اقدامات و ابتکارات صورت گرفته در این اقدام به‌گونه‌ای است که می‌توان در دانشگاه‌های مهم دنیا تدریس شود.

امام جمعه قم در ادامه به‌روز مجلس اشاره کرد و عنوان کرد: هر نماینده‌ای قبل از اینکه در مجلس ورود کند باید سخنان مقام معظم رهبری را به‌عنوان منشور در دستور کار داشته باشد که یکی از آن‌ها این است که سلیقه‌ای عمل نکنند.

وی افزود: طرح‌های نمایندگان نباید بر لوایح غلبه داشته باشد و از سوی دیگر قانونی که تصویب می‌شود نباید هیجانی بوده، بلکه باید کار مطالعاتی عمیق بر روی آن انجام‌شده باشد.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: قانون نباید پر از ابهام باشد و به‌گونه‌ای باشد که هرکسی یک مدل برداشت کرده باشد، بلکه باید روشن و شفاف باشد و قانون باید قابلیت اجرا داشته باشد و نباید قوانین آرمانی باشد.

وی تصریح کرد: نباید منافع فردی زمینه‌ساز قانونی شود، بلکه باید مصالح کشور و مردم در دستور کار باشد و نماینده‌ای نباید به این سمت برود که فردگرا باشد.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به شعار سال گفت: رهبر معظم انقلاب با پیش‌بینی‌ها، شعار مهار تورم و رشد تولید را مدنظر قراردادند و این شعار نیست، بلکه جهت‌گیری نظام اسلامی است  یعنی اگر نمی‌توانید با تورم مقابله کنید، حداقل آن را مهار کنید.

انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/42499
اخبار مرتبط

نظرات شما