استاد حوزه و دانشگاه:

سیاست الهی امام باعث محبوبیت بود

استاد حوزه و دانشگاه گفت: علت محبوبیت امام خمینی (ره) در میان مردم جامعه سیاست الهی بود که ایشان برای اداره کشور انتخاب کرده بودند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اکبر بیاری ضمن تسلیت ایام رحلت حضرت امام خمینی (ره) در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت: حضرت امام رحمت‌الله علیه در یکی از تألیفات خود می‌فرمایند سه نوع سیاست وجود دارد، یک سیاست شیطانی که می‌گوید برای رسیدن به هدف از هر وسیله و ابزاری می‌توانید استفاده کنید این ابزار می‌تواند فریب مردم باشد، تهدید مردم باشد و یا زور و تزویر، تخریب باشد، عمده هدف این سیاست شیطانی این است که بتواند به دنیا، مادیات، قدرت و ثروت برسد و مخالف اسلام است.
استاد حوزه و دانشگاه عنوان داشت: نوع دوم سیاست از نگاه حضرت امام خمینی (ره) سیاست حیوانی است که مانند سیاست شیطانی نیست که به هر وسیله‌ای به منافع خود برسد؛ اما تمام هدفش این است که به دنیای انسان‌ها رسیدگی کند و برای این کار ممکن است از ابزار خوب هم استفاده کند و فقط به دنبال رفاه، آسایش و شهوت است سیاستی که اکنون در عموم کشورها حاکم است این نوع سیاست می‌باشد.
وی افزود: در کلام امام خمینی (ره) یک نوع سیاست دیگری نیز وجود دارد که سیاست الهی است این سیاست سیاستی هست که آن حاکم که در رأس حکومت قرار گرفته هم به فکر دنیای مردم و هم به فکر آخرت مردم است و فقط از ابزاری که مورد تأیید عقل و دین است استفاده می‌کند.
کارشناس مسائل اجتماعی ادامه داد: در سیاست الهی حاکم خودش را در حد مردم عادی می‌بیند و در برابر مردم متواضع است و دروغ، فریب و زور در مرامش نیست و هدفش این است که مردم را آگاه کند تا با اختیار خودشان انتخاب کنند.
بیاری تصریح کرد: در سیاست الهی برای مردم منزلت و جایگاه در نظر گرفته شده است و می‌خواهد مردم رشد کنند و خودشان انتخابانه مسیر سعادت را طی کنند سیاستی که پیامبران انتخاب کردند این سیاست بود.
استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: اگر کسی به‌عنوان حاکم جامعه سیاست الهی را دنبال کرد، این حاکم بین مردم محبوب می‌شود علت محبوبیت امام خمینی (ره) در میان مردم جامعه همین سیاست الهی بود که امام خمینی (ره) انتخاب کرد.
کارشناس مسائل اجتماعی عنوان داشت: به طور مثال امروز نیروهای جهادی که در مناطق محروم خدمت می‌کنند و تلاش می‌کنند مشکلی از مشکلات فرهنگی، مادی و دینی مردم حل شود مردم محبت مردم قرار می‌گیرند و مردم آن‌ها را دوست دارند.
وی افزود: رهبر جامعه اسلامی وقتی سیاست الهی را اتخاذ می‌کند و مانند پیامبران و اهل‌بیت علیهم‌السلام رفتار می‌کنند محبوب می‌شوند، با اینکه از زمان رحلت امام خمینی رحمت‌الله علیه دور می‌شویم؛ اما منزلت امام بیشتر می‌‌شود زیرا مردم تاریخ را مطالعه می‌کنند و حقایق را متوجه می‌شوند این رمز محبوبیت امام خمینی (ره) است.

انتهای پیام/170


http://qomefarda.ir/42785
اخبار مرتبط

نظرات شما