یادداشت؛

باید امام و افکار او را بشناسیم

بعد از امام شخصیتی جای امام نشست که من ایشان را آشناترین فرد به امام و مبانی سیاسی امام می‌دانم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اگر بخواهیم انقلاب بماند و استمرار پیدا کند باید امام و افکار او را بشناسیم. ما طلبه‌ها باید با مبانی علمی ‌امام زیاد آشنا شویم، که خود بحث مفصلی دارد. این یک عقده‌ برای مثل من شده که در این حوزه انقلابی چرا از افکار امام خبری نیست؟ اگر هم هست خیلی کم است .الآن که در آستانه چهاردهم خرداد هستیم چند نشست علمی راجع به مبانی فکری امام در حوزه برگزار شده؟ شما اگر خبر دارید به من بفرمائید.؟ من اگر جای مسئولین حوزه بودم از اول خرداد هر شب یک عنوان از مبانی امام را مطرح می‌کردم تا در حوزه رواج پیدا کند ولی هیچ اینطور نیست.
من از چند نفر از شاگردان امام شنیدم که می‌گفتند درس اخلاق امام چنان بود که وقتی ما از مجلس درس بیرون می‌امدیم دنیا جور دیگری برای ما شده بود! و تا هفته بعد همینطور انرژی داشتیم. این مبانی اخلاقی امام در کتاب اسرار الصلاة‌ و آداب الصلاة و چهل حدیث شان آمده اینها کجا مطرح می‌شود؟ کجا مصباح الهدایه را مطرح می‌کنند؟‌ این کتاب بقدری عمیق است که برخی از افرادی که اسفار می‌گویند قدرت فهم آنرا ندارند متاسفانه خبری نیست و خیلی کم توجهی شده. البته ما الآن محرومیم ولی زمانی خواهد آمد و انسان‌هایی می‌آیند در ایران، یا هر جای دیگر که روی کلمه کلمه امام تلاش علمی می‌کنند!
در هر صورت یاد امام و شهدا را گرامی می‌داریم، خدا را شاکریم بعد از امام شخصیتی جای امام نشست که من ایشان را آشناترین فرد به امام و مبانی سیاسی امام می‌دانم و این خیلی مهم است. شما ببینید هر سال در چهاردهم خرداد رهبری معظم انقلاب ریشه‌های فکری امام را در انقلاب مثل یک استاد در کلاس درس مطرح می‌کنند، ولی متأسفانه به همین مطالب ایشان هم در حوزه توجه نمی شود، نمی‌آیند این سخنان را در مدارس برای طلاب تبیین کنند. خود ایشان از زمانی که رهبری انقلاب را به عهده گرفتند جهاد تبیین می‌کنند و یکی از ابعاد مهم این جهاد ،تبیین افکار و اندیشه ها و عملکرد امام است.

آیت الله فاضل لنکرانی

انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/42798
اخبار مرتبط

نظرات شما