رئیس دانشگاه صنعتی قم:

برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی «عفاف و حجاب» در دانشگاه صنعتی قم

رئیس دانشگاه صنعتی قم از برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی مرتبط با حوزه حجاب و عفاف از جمله کرسی‌های آزاداندیشی در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  جلال رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم در گفت‌وگو با خبرنگاران با تشریح وضعیت اشتغال فارغ‌التحصیلان این دانشگاه، اظهار کرد: با فعالیت ۸ شهرک صنعتی و ۴ ناحیه صنعتی در استان قم، این شهر به‌عنوان یکی از قطب‌های صنعتی کشور مطرح شده است. دانشگاه صنعتی قم با اجرای طرح‌های ابتکاری از جمله همیار صنعت توانسته است به رشد و توسعه صنعت استان کمک‌های شایانی داشته باشد.
وی افزود: کسب رتبه‌های دوم و نهم در اشتغال فارغ‌التحصیلان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در سال ۱۴۰۰ و رتبه اول اشتغال فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی در سال ۱۳۹۹ در بین دانشگاه‌های کشور بر اساس پایش صورت‌گرفته توسط معاونت پژوهشی وزارت علوم نشانگر همکاری نزدیک دانشگاه صنعتی قم با صنعت استان و کشور است.
رضایی نور افزود: نظر به اینکه پورمقدس قم به‌عنوان پایتخت جهان تشیع در سطح دنیا شناخته می‌شود، دانشجویان این خطه مقدس نیز باید از لحاظ دینی و فرهنگی ممتاز و سرآمد باشند. تمام تلاش مسئولین دانشگاه صنعتی قم این است که با اجرای برنامه‌های هدف‌مند فرهنگی و تربیتی متخصصین متعهد و متدینی را پرورش دهد تا دانشگاهی در تراز انقلاب اسلامی باشد.
وی افزود: در این راستا مهندسی فرهنگی دانشگاه بر اساس چرخه مدیریتی دمینگ یا چرخه بهبود مستمر که شامل چهار مرحله برنامه‌ریزی، اجرا، پایش و اقدام اصلاحی است، دنبال می‌شود. یعنی ابتدا با برگزاری مستمر جلسات شورای فرهنگی، برنامه‌ریزی‌های لازم جهت انجام فعالیت‌های فرهنگی صورت می‌گیرد. سپس با تعامل بخش‌های مختلف دانشگاه با تشکل‌ها و کانون‌های سیاسی و فرهنگی، برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته به مرحله اجرا در می‌آیند. پس از اجرای برنامه‌ها، در جلسات شورای فرهنگی کیفیت اجرا مورد آسیب‌شناسی و پایش قرار می‌گیرد. سپس اقدامات اصلاحی لازم در برنامه‌ریزی و اجرای اقدامات فرهنگی جاری و آتی انجام می‌شود.
رئیس دانشگاه صنعتی قم گفت: یکی از ویژگی‌های بسیار شاخص دانشگاه صنعتی قم تعامل کم‌نظیر واحدهای مختلف دانشگاه و ارتباط صمیمی اساتید، کارکنان و دانشجویان با یکدیگر است که این همدلی در اجرای اثربخش برنامه‌ها به‌ویژه برنامه‌های فرهنگی بسیار مؤثر است.
رضایی نور گفت: برنامه‌های فرهنگی دانشگاه صنعتی قم به‌ویژه در حوزه عفاف و حجاب شامل کرسی‌های آزاداندیشی، همایش‌ها و نشست‌ها، نمایشگاه‌ها و جشن ازدواج‌ دانشجویی و برنامه‌های ابتکاری است. در طرح‌های ابتکاری، طرح حیا بسیار مؤثر است که می‌تواند الگویی برای سایر دانشگاه‌ها نیز باشد. در این طرح طی اقدامی هماهنگ، واحدهای حراست، دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، مدیریت فرهنگی و مرکز مشاوره دانشگاه با ایجاد ارتباطی صمیمی، دانشجویان را به رعایت عفاف و حجاب ترغیب می‌کنند.
وی افزود: یکی دیگر از برنامه‌های ابتکاری دانشگاه صنعتی قم، برگزاری موکب المعصومه الکریمه دانشگاه صنعتی قم است که با همدلی و همکاری مسئولین و دانشجویان در سال اول در حرم مطهر حضرت معصومه (س)، و در سال‌های بعدی در صحن دانشگاه و سپس در کربلای معلی برپا شد. برپایی این موکب‌ها باهدف تقویت باورهای مذهبی نسل جوان، تأثیرات قابل‌ملاحظه‌ای در رعایت عفاف و حجاب توسط دانشجویان عزیز داشته است.
رضایی نور خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم تشییع شهدای گمنام در دانشگاه، تبرک کلاس‌ها با پرچم حرم مطهر کریمه اهل‌بیت (س)، اهدای گل و هدیه به دانشجویان و اساتید محجبه توسط خواهران بسیجی، حضور مستبصرین در خوابگاه‌های دانشجویی از جمله برنامه‌هایی بوده است که مورد استقبال دانشجویان قرار گرفته و در ترغیب دانشجویان دختر بر رعایت الگوی حجاب مؤثر بوده است.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/42838
اخبار مرتبط

نظرات شما