استاد حوزه و دانشگاه در گفتگو با قم فردا:

ایمان و امید دو نکته مهم در بیانات اخیر رهبری است

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه جهاد تبیین یکی از مطالبات رهبری است، گفت: تقویت امید و ایمان باعث تقویت جامعه می‌شود و هر پیشرفتی در فضای کنونی کشور مبتنی بر ایمان به خدا و ایمان به معارف و ارزش‌های دینی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین بنیادی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا با اشاره به سخنرانی اخیر رهبر معظم انقلاب در حرم امام راحل اظهار داشت: بیانات رهبر معظم انقلاب در سی و چهارمین سال رحلت بنیان‌گذار انقلاب اسلامی دارای مجموعه‌ای از موضوعات و مباحثی بود که نیاز امروز جامعه اسلامی و دینی بود.
وی ادامه داد: سخنان رهبری در حرم مطهر امام راحل دارای خط مش و راهبردهایی برای آینده کشور است که باید از آنها استفاده شود.
این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه رهبر راه را نشان می‌دهند و موضوعات مهم را تبیین می‌کنند، گفت: همه کسانی که خود را علاقه‌مند به انقلاب اسلامی و سرباز این انقلاب و رهبری می‌دانند بیانات اخیر ایشان بسته‌ای از مأموریت‌ها و تکلیف‌هایی بود که آن را به بدنه نخبگان و جامعه رسانند که باید از آن استفاده شود.
وی اضافه کرد: در سخنان رهبری در حرم امام خمینی دو واژه ایمان و امید بسیار می‌درخشید. قبل از پرداختن به این مسئله باید گفت که در اغتشاشات اخیر دشمنان کشور و نظام و اسلام و انقلاب روی نکته‌ای بسیار تکیه می‌کردند هجوم و هجمه به عواطف و اعتقادات و باورهای انقلابی مردم ایجاد کردند و یک حرکت پر شتاب و سنگینی علیه ملت ایران آغاز کردند.  تمام دشمنان با یکدیگر متحد شدند تا این عقیده را در میان مردم سست کنند که این اتفاق رخ نداد.
حجت‌الاسلام بنیادی افزود: اینکه رهبری بحث ایمان را مطرح می‌کنند بسیار مهم است چرا که تقویت ایمان باعث تقویت جامعه می‌شود. هر پیشرفتی در فضای کنونی کشور مبتنی بر ایمان به خدا و ایمان به معارف و ارزش‌های دینی است.
وی خاطرنشان کرد: نکته بعدی مسئله امید است. امید به‌واسطه تبیین در میان جوانان و اقشار مختلف مردم یک امر مهم است. در اغتشاشات اخیر هم ایجاد یاس و ناامیدی یکی از موارد مهم در فعالیت‌های دشمنان بود.
این استاد برجسته حوزه ابراز داشت: اولین وظیفه و تکلیف برای مدیران و مسئولان و کسانی که می‌توانند گامی در جهت تقویت امید به لحاظ اقتصادی، فرهنگی و... بردارند باید صورت بگیرد. در مرحله بعد به کسانی برمی‌گردد به عموم کسانی که سخنان آنها در بین مردم تأثیرگذار است تا وظیفه تبیینی خود را انجام دهند.
وی عنوان کرد: شور ایمان در بین جوانان در مناسبت‌هایی مانند شب‌های قدر به‌خوبی دیده می‌شود؛ اما دشمن در حال سم‌پاشی و تخریب است. در مقابل دشمنی که با صهیونیسم  و استکبار همراه است می‌طلبد یک جهاد بسیار مهم در دوران کنونی داشته باشیم که همان جهاد تبیین است.
حجت‌الاسلام بنیادی افزود: رهبری امروز در خصوص جهاد تبیین بازهم تأکید کردند و مطالبه کردند و امروز همه کسانی که در این مسئله می‌توانند نقشی ایفا کنند باید وارد شوند.



انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/42862
اخبار مرتبط

نظرات شما