نشست بررسی نیازها و درخواست‌های دانشگاه علوم پزشکی قم مطرح شد؛

۴۷پزشک متخصص و عمومی به کادر درمان استان قم اضافه می‌شوند

اضافه‌شدن ۴۷ پزشک متخصص و عمومی به قم، نوسازی و افزایش آمبولانس‌ها، تأمین تجهیزات تشخیص سرطان به مبلغ ۱۵ میلیارد تومان بخشی از دستاوردهای نشست مسئولان دانشگاه علوم پزشکی قم و نماینده مردم قم در مجلس با معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت بوده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، نشست بررسی نیازها و درخواست‌های دانشگاه علوم پزشکی قم با حضور بهروز رحیمی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، مهدی مصری رئیس و مجید محبی معاون درمان دانشگاه و برخی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی قم در وزارت بهداشت برگزار شد.
در این جلسه میزان اجرایی‌شدن مصوبات پیشین حوزه بهداشت و درمان استان قم  مورد بررسی قرار گرفت و در ادامه برای برخی درخواست‌های دیگر این حوزه پیگیری‌های لازم صورت گرفت و در راستای بهسازی و نوسازی بیمارستان‌های قم، قرار شد اقدامات لازم برای بازسازی بیمارستان حضرت زهرا (س) انجام شود.
همچنین واگذاری زمین آموزش‌وپرورش به دانشگاه علوم پزشکی قم به‌منظور ساخت مسکن موردنیاز تصویب و مقرر شد که برای آمبولانس و موتورلانس موردنیاز استان قم، ۶ دستگاه آمبولانس با قید فوریت حداکثر تا پایان شش‌ماهه اول سال جاری و ۹ دستگاه آمبولانس دیگر نیز حداکثر تا پایان شش‌ماهه دوم سال ۱۴۰۲ در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قم قرار گیرد.
همچنین، مقرر شد که بازسازی پنج دستگاه آمبولانس با قید فوریت و تأمین اعتبار به مبلغ پنج میلیارد تومان آغاز شود و در ادامه بازسازی پنج دستگاه آمبولانس دیگر در ۶ماهه دوم سال جاری در دستور کار قرار گیرد.
به‌منظور تأمین تخت برانکارد برای بخش اورژانس نیز پنج تخت با دستور بهزاد رحیمی در این جلسه تأمین و مقرر شد که پنج تخت دیگر نیز در ۶ماهه دوم سال تهیه شود.
در خصوص تأمین منابع و نیروی انسانی مراکز جدیدالتأسیس استان قم نیز بنا شد که بر اساس قانون برای هر مرکز جدید طبق نیازمندی‌های آن بلافاصله نیروی انسانی تأمین شود.
در بحث تأمین پزشک متخصص و عمومی استان قم نیز در مجموع ۴۷ نفر شامل ۲۰ متخصص و ۲۷ پزشک عمومی حداکثر تا ۲ هفته آینده جذب خواهند شد.
در خصوص تأمین تجهیزات پزشکی موردنیاز بخش تشخیص سرطان استان قم هم مقرر شد که مبلغ ۱۵ میلیارد تومان با قید فوریت توسط معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت تأمین شود.





انتهای پیام/


منبع:فارس
http://qomefarda.ir/43048
اخبار مرتبط

نظرات شما