فرمانده تیپ ۸۳ امام جعفر صادق (ع) :

روحانیت سردمدار و جلودار جهاد و شهادت است

فرمانده تیپ ۸۳ امام جعفر صادق (ع) گفت: روحانیت سردمدار و جلودار جهاد و شهادت است که این مهم در طول جنگ تحمیلی نیز مشخص شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجید منتظرزاده پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به چهلمین سالگرد تشکیل تیپ امام صادق (ع) اظهار داشت: زمان تشکیل این تیپ در دوران جنگ تحمیلی بود که در شرایط سخت و بحرانی تشکیل شد.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران در همان آغاز مسیر مورد حمله دشمنان قرار گرفت تا در همان روزها و ماه‌های نخست انقلاب، کار نظام را یکسره کنند؛ غافل از این که مردم و روحانیون در صحنه بودند و اجازه ندادند.
منتظرزاده تصریح کرد: روحانیت سردمدار و جلودار جهاد و شهادت است که این مهم در طول جنگ تحمیلی نیز مشخص شد به‌طوری‌که بر اساس آمار در بین اقشار مختلف نسبت به جمعیت روحانیون بیشترین شهید و جانباز را تقدیم انقلاب کرده است.
وی ابراز داشت: روحانیت شیعه خط‌شکن است و در نوک پیکان قرار دارد و بعد از آن است که به مردم توصیه می‌کند که وارد صحنه بشوید.
فرمانده تیپ ۸۳ امام جعفر صادق (ع) ادامه داد: حضور روحانیون در جبهه‌های جنگ در چند بخش بود، بخش نخست در زمینه تبلیغی بود که روحانیون با حضور در بین رزمندگان به امور تبلیغی می‌پرداختند.
وی افزود: تعدادی از روحانیون نیز علاوه بر تبلیغ در خط مقدم حضور داشتند که بعضاً تعدادی از این روحانیون فرماندهی می‌کردند.
منتظرزاده ادامه داد: هم اکنون گردان‌های امام حسین، امام علی، امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر،   امداد و نجات و سایبری خواهران و برادران در قم و مشهد تشکیل شده است.
وی بیان داشت: در حادثه سیل‌های خوزستان، گلستان و لرستان گردان‌های امداد و نجات وارد صحنه شدند و با لباس روحانیت در مناطق سیل‌زده حضور پیدا کردند.
فرمانده تیپ ۸۳ امام جعفر صادق (ع) افزود: در دوران کرونا نیز از غسالخانه‌ها تا مراکز درمانی طلبه‌ها حضور پیدا کردند و در تمامی عرصه‌ها حضور داشتند.
وی به اقدامات فرهنگی تیپ اشاره کرد و گفت: در طی سال برنامه‌های مختلفی در بزرگداشت مقام اهل‌بیت (ع) در مناسبت‌های مختلف از سوی تیپ برگزار می‌شود.
منتظرزاده تصریح کرد: در خصوص کنگره ملی شهدا نیز تیپ امام صادق (ع) یک دبیرخانه دائمی دارد که در طی سال فعال است.
 


انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/43308
اخبار مرتبط

نظرات شما