عضو خبرگان رهبری در گفتگو با قم فردا:

شهید بهشتی زندگی خود را وقف اسلام و انقلاب کرد

عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه شهید بهشتی نقش مؤثری در تدوین قانون اساسی داشت، گفت: شهید بهشتی سرآمد یاران امام خمینی (ره) بود و از جمله افرادی بودند که زندگی خود را وقف اسلام و انقلاب کرد و همواره پس از امام، جلودار انقلاب اسلامی بود.

آیت‌الله عباس کعبی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا با اشاره به نقش دکتر بهشتی به‌عنوان یک اندیشمند و حقوق‌دان بزرگ در تدوین قانون اساسی، اظهار داشت: شهید بهشتی نقش مؤثری در تدوین قانون اساسی داشت.
وی ادامه داد: در خصوص طرح ولایت‌فقیه و تبدیل آن به قانون در قانون اساسی از مهم‌ترین اقدام‌های این شهید والامقام بود چرا که در آن دوران افرادی مانند بنی‌صدر بارها مخالفت جدی خود را با این طرح نشان داده بودند.
عضو خبرگان رهبری با اشاره به جایگاه شهید بهشتی، اظهار داشت: شهید بهشتی باتوجه‌به اندیشه‌های والایش به‌عنوان یک دشمن جدی برای استکبار جهانی به شمار می‌رفت و شهادتش چهره کریه و زشت آمریکا و غرب را نمایان کرد.
وی ادامه داد: شهید بهشتی سرآمد یاران امام خمینی (ره) بود و از جمله افرادی بودند که زندگی خود را وقف اسلام و انقلاب کرد و همواره پس از امام، جلودار انقلاب اسلامی بود.
آیت‌الله کعبی با اشاره به اینکه شهید بهشتی فرمانده برتر نیروهای انقلابی بود، گفت: انقلاب اسلامی در آن دوران علاوه بر تئوری به کار عملی نیز نیازمند بود چرا که نظریه بدون کار نتیجه‌ای را در راستای پیروزی انقلاب اسلامی به دنبال نداشت.
وی اضافه کرد:  شهید بهشتی با آثار ارزشمند خود تلاش کرد ذهن‌ها را به سمت حکومت اسلامی سوق دهد که در این زمینه موفقیت‌های خوبی را نیز به دست آورد.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: مبارزه با استکبار و حفظ استقلال از دیگر اقدامات مؤثر شهید بهشتی بود

انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/43396
اخبار مرتبط

نظرات شما