مدیر منطقه ۲ شهرداری قم:

۲ هزار پرونده قلع در منطقه ۲ قم شامل قانون تبدیل به جریمه شدند

مدیر منطقه ۲ شهرداری قم با اشاره به اینکه ۲ هزار پرونده قلع در منطقه ۲ شامل قانون تبدیل به جریمه شدند، گفت: این قانون تا پایان سال زمان دارد از مودیان واحد شرایط دعوت می‌شود برای تشکیل پرونده مراجعه کنند.

رضا رحیمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت: بند ت تبصره ۶  قانون بودجه سال ۱۴۰۲ در خصوص تبدیل آرای دارای قلع قبل از سال ۱۴۰۰ به جریمه است، البته شرایطی دارد که باید رعایت شود.
 مدیر منطقه ۲ شهرداری قم افزود: ۲ هزار پرونده با این شرایط در منطقه ۲ وجود دارد که بخش مهمی از آن به‌صورت بررسی املاکی بود که کارهای آن در حال انجام است و حدود ۱۱۰۰ دعوت‌نامه به اشخاصی که این رأی برای آنها صادر شده بود ارسال شد و حدود ۵۰۰ پرونده دراین‌خصوص پالایش و تشکیل شده است.
رحیمی بیان داشت: باتوجه‌به دستورالعمل و فرایند پیش‌بینی‌شده در این قانون تقریباً تا امروز ۵۰ پرونده آماده پرداخت جریمه است که برخی‌ها از مودیان نیز مبلغ جریمه و عوارض را پرداخت کرده‌اند.
وی ادامه داد: البته این تبدیل به جریمه باید با رعایت شروطی باشد از جمله اصول سه‌گانه شهرسازی را رعایت کرده باشند و  استحکام بنا داشته باشند که قانون‌گذار مصوب کرده است می‌توانند از این تبصره بهره‌مند شوند.
مدیر منطقه ۲ شهرداری قم تصریح کرد: این موضوع از ابتدای سال اجرایی شده است که تا الان ۵۰ پرونده نهایی شده است البته این قانون شیوه‌نامه دستورالعمل‌هایی داشت و از این به بعد روند رسیدگی تندتر خواهد شد و مودیان تا پایان سال فرصت دارند از مزایای این قانون استفاده کنند.
رحیمی عنوان داشت: از شهروندان درخواست می‌کنیم حتماً برای تشکیل پرونده مراجعه کنند، ما به افرادی که شرایط این قانون را داشتند هم پیامک ارسال کردیم هم در چندین مرحله دعوت‌نامه ارسال شده است تا مراجعه کنند و گواهی نهایی ساختمان خود را دریافت کنند.
وی گفت: طبق قانون تا پایان برج ۹ سال جاری باید جریمه تسویه شود.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/43399
اخبار مرتبط

نظرات شما