عضو خبرگان رهبری:

کشورهای غربی حامی صدام در جنگ تحمیلی بودند

عضو خبرگان رهبری گفت: کشورهای غربی حامی صدام در جنگ تحمیلی بودند به‌طوری‌که بدون اجازه این کشورها صدام نمی‌توانست سلاح شیمیایی استفاده کند.

آیت‌الله حسینی خراسانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با اشاره به جنایت‌های آمریکا علیه کشورمان اظهار داشت: یکی از آشکارترین جنایت‌های این کشور علیه ملت ایران حمایت از صدام حسین در جنگ تحمیلی بود.
وی ادامه داد: درست در زمانی که رزمندگان کشورمان در جنگ تحمیلی پیروز شدند و دشمن را از مرزهای کشورمان به عقب راندند صدام به سلاح‌های شیمیایی که از سوی کشورهای غربی و خصوصاً آلمان تأمین شده بود روی آورد و علیه ملت ایران استفاده کرد.
عضو خبرگان رهبری رفتارهای دوگانه استکبار جهانی در سال‌های اخیر را موردتوجه قرارداد و گفت: آمریکا در طی این سال‌ها در برابر تجاوز به یمن، سوریه و... نه‌تنها از این کشورها حمایت نکرده؛ بلکه در طرف مقابل قرار گرفته است که نشان‌دهنده دورویی و منفعت‌طلبی این کشور است.
وی با بیان این که اقدامات ضد حقوق بشری آمریکا به همین‌جا ختم نمی‌شود، بیان داشت: در طی سال‌های اخیر بارها بیماران در کشورهایی مانند ایران و ونزوئلا به دلیل تحریم‌های آمریکا با کمبود دارو مواجه شدند که در کجای دنیا این قابل‌قبول بوده و با موازین حقوق بشری مطابقت دارد.
حسینی خراسانی تأکید کرد: البته کار به همین‌جا ختم نمی‌شود جنگ‌هایی که این کشور در افغانستان و عراق به راه انداخت میلیون‌ها انسان را آواره کرد و هنوز هم تبعات آن در این کشورها وجود دارد.
وی ابراز داشت: به این اقدامات حملات اتمی به ژاپن و ویتنام را هم باید اضافه کنیم که هزاران نفر را به کشتن داد.

انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/43464
اخبار مرتبط

نظرات شما