رئیس سازمان تبلیغات اسلامی مطرح کرد:

ضرورت تسهیل در عرصه توسعه محصولات فرهنگی

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در جمع مبلغان اعزامی محرم‌الحرام دفتر تبلیغات اسلامی اظهار داشت: محصولات بسیار در راستای نشر معارف دینی و فرهنگی تولید شده است؛ اما این محصولات در جریان تبلیغ قرار نگرفته و عموم مردم از آن خبر ندارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، دومین روز از سلسله‌نشست‌های راویان مکتب حسینی ویژه مبلغان اعزامی ماه محرم به همت معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور، پیش از ظهر امروز در سالن همایش‌های غدیر برگزار شد.
در ابتدای این نشست حجت‌الاسلام‌والمسلمین قمی اظهار داشت: رسالت تبلیغ و تبیین اگر آن‌گونه که باید انجام شود صورت می‌گرفت، امیرمؤمنان حضرت علی علیه‌السلام در دوران امامت خود مظلوم و غریب نمی‌ماند.
وی در ادامه افزود: رهبر معظم انقلاب جامعه کنونی ایران را درگیر یک نوع جنگ پیچیده و همه‌جانبه می‌دانند که این جنگ به تعبیر ایشان «جنگ تبلیغاتی» بوده که تنها علاج آن جهان تبیین می‌باشد.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور بیان کرد: در خصوص موضوع جهاد تبیین، رهبر معظم انقلاب بیش 200 مرتبه در جلسات مختلف به آن اشاره کرده‌اند که نشانگر اهمیت این موضوع می‌باشد و باید توجه کرد پیش‌قراولان و سردمداران جهاد تبیین مبلغان دینی هستند.
وی مناسک و محافل مذهبی و همچنین عمل به دستورات اسلام را عامل وحدت در کشور برشمرد و گفت: اینکه گفته می‌شود عمل به‌تمامی دستورات الهی و برگزاری محافل دینی باعث تفرقه در کشور می‌شود حرف ناصحیحی بوده و باید بیان کرد این موارد نه‌تنها ایجاد تفرقه نمی‌کند؛ بلکه عامل وحدت در کشور می‌باشد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین قمی با اشاره به برگزاری پرشور جشن غدیر در سراسر کشور گفت: برگزاری جشن 10 کیلومتری غدیر در تهران و دیگر برنامه‌های شادی در روز عید غدیر در سراسر کشور شاهد بر این مدعی می‌باشد و جالب اینکه برخی که مخالف این حرکت‌ها بودند، امروز از کم‌بودن تراکم جمعیت بالا به دلیل کم‌بودن مسیر و اذیت‌شدن مردم به این دلیل گلایه می‌کنند.
وی در ادامه بر ضرورت موضوع مخاطب‌شناسی در امر تبلیغ اشاره کرد و افزود: مخاطب‌شناسی در امر تبلیغ یک از عوامل موفقیت در عرصه تبلیغ هست. تمام هجمه‌های دشمن در ایام اخیر این بوده که در قالب ایجاد شایعه و دروغ به مسئولین کشور القا کند که مردم دیگر پای‌کار انقلاب و اسلام نخواهند بود؛ اما با توجه و شناخت از مردم عزیز کشور ایران درمی‌یابیم که عموم افراد جامعه همچنان پایبند به آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می‌باشند.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور ناامید کردن افراد جامعه را مهم‌ترین اقدام دشمن در جنگ ترکیبی پیشرو دانست و بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم ایجاد و تقویت امید در جامعه را اصلی‌ترین راه‌حل در مواجهه با اقدامات دشمن در ضربه‌زدن به‌نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره کرده‌اند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین قمی گفت: یک مبلغ موفق مبلغی است که جریان تبلیغ را توسعه و تعمیق دهد بدین معنا که امر تبلیغ منحصر در قشر روحانیت نباشد؛ بلکه مدیریت تبلیغ در دست مبلغ بوده و از ظرفیت و نیروهای مردمی برای فعالیت‌های تبلیغی استفاده کنید.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: محصولات بسیار در راستای نشر معارف دینی و فرهنگی تولید شده است؛ اما این محصولات در جریان تبلیغ قرار نگرفته و عموم مردم از آن خبر ندارند.





انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/43676
اخبار مرتبط

نظرات شما