استاد علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی:

نظم نوین جهانی در آسیا متاثر از فرهنگ ایران و اسلام خواهد بود

استاد علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی در جمع مبلغان اعزامی محرم گفت: با توجه به مختصات موجود، نظم نوین جهانی در قاره آسیا رخ خواهد داد و به طور قطع این نظم نوین متاثر از فرهنگ ایران و دین اسلام خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، به نقل از مرکز خبر حوزه، سعدالله زارعی استاد علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی در نشست‌ «راویان مکتب حسینی» ویژه مبلغان اعزامی ماه محرم که در سالن همایش غدیر قم برگزار شد، نظام جهانی موجود را منبعث از ساختارهای فرهنگی و سیاسی غرب دانست و اظهار کرد: نظام جهانی موجود یک نظام غرب ساخته و منبعث از ساختارهای فرهنگی و سیاسی غرب است که از ابتدای قرن ۱۷ آغاز و در ادامه به یک نظام دو قطبی بر پایه منافع غرب تبدیل گشته است.

این کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: در به وجود آمدن یک نظام جدید جهانی در آینده نزدیک در بین صاحبان اندیشه، اتفاق نظر بوده و قائل بر آن هستند که این نظام جهانی جدید کاملا منعطف بوده و تحولات کشورها در زمان های مختلف، تاثیر گذار در روند آن خواهد بود.

وی در ادامه بیان کرد: با توجه به مختصاتی که هم اکنون موجود است مبنی بر اینکه نظم نوین جهانی در قاره آسیا رخ خواهد داد و به طور قطع این نظم نوین متاثر از فرهنگ ایران و دین اسلام خواهد بود.

زارعی گفت: نظم نوین جهانی، کشورها را از نظر اقتصادی متحول خواهد کرد که عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای، مقدمه این تحولات خواهد بود.

استاد علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی اظهار کرد: کشور ایران با داشتن آرمان و اهداف والا، رهبری حکیم و ملت عظیم نقش مهمی را در تشکیل و مدیریت نظام جهانی جدید، ایفا خواهد کرد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل در ادامه مطالب خود به موضوع از سرگیری روابط ایران و عربستان پرداخت و بیان کرد: توسعه نیرو و اندیشه وهابیت در جهان توسط عربستان ادامه خواهد داشت.

زارعی اظهار داشت: ایران نباید از مواضعی که در خصوص یمن اتخاذ کرده است دست بردارد زیرا موقعیت فوق استراتژیک یمن می‌تواند در قدرت ایران و همچنین تشکیل نظام جهانی جدید موثر شود.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/43724
اخبار مرتبط

نظرات شما