عضو شورای اسلامی شهر قم:

زنان از خود بپرسند چرا دشمن به‌جای بدحجابی، علم‌آموزی را ترویج نمی‌کند

عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: زنان و دخترانی که گمان می‌کنند این همه هزینه دشمن برای ترویج بی‌حجابی در جامعه ما از روی دلسوزی و از روی اعتقاد واقعی به آزادی است از خود بپرسند چرا دشمن نگران ما زنان شده چرا توجه به علم‌آموزی زنان را ترویج نمی‌کند.

معصومه آمره ضمن گرامیداشت هفته عفاف و حجاب در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا اظهار داشت: همه  آثار و تکالیف اسلامی زن و مرد را به طور یک‌سان، از مسئولیت اجتماعی برخوردار می‌کند، این‌که می‌فرمایند: «من اصبح لایهتم بامور المسلمین فلیس بمسلم»، مخصوص مردان نیست؛ زنان هم باید به امور مسلمانان و جامعه اسلامی  و همه مسائلی که در دنیا می‌گذرد، احساس مسئولیت کنند و اهتمام نمایند و حجاب مانع آزادی بانوی مسلمان نیست.
عضو شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: حمایت و ریل‌گذاری درست جمهوری اسلامی طی چهار دهه گذشته در حوزه زنان و آگاه شدن دختران این سرزمین از جایگاه و ارزش واقعی خود، کارنامه درخشان رشد چشمگیر زنان، در مشاغل مختلف، دانشگاه‌ها، سطوح عالی مدیریتی تا مجلس قانون‌گذاری و... دلیل تمرکز دشمنان ایران نسبت به موضوع «زنان» می‌باشد.
وی ادامه داد: زنان و دخترانی که گمان می‌کنند این همه هزینه دشمن برای ترویج بی‌حجابی در جامعه ما از طریق صد‌ها شبکه ماهواره‌ای و اینستاگرام و سایر عرصه‌های فضای مجازی، از روی دلسوزی و از روی اعتقاد واقعی به آزادی است بهتر است از خود بپرسند چرا دشمن نگران ما زنان شده و از بین موضوعات مختلف مثلاً ترویج بیشتر توجه به علم‌آموزی زنان یا تلاش برای تحکیم خانواده و حل مشکل ازدواج دختران و جوانان فقط بر روی برداشتن حجاب اصرار دارد.
آمره خاطرنشان کرد: اسلام هیچ گونه مانعی برای بروز استعدادهای انسانی یک زن به وجود نیاورده است، بلکه کاری کرده است که اگر حضور در اجتماع دور از هر افراط و تفریطی باشد ، هم روحیه سالم می ماند و هم روابط خانواده‌ها صمیمی تر و جدی تر می گردد، و هم محیط اجتماع برای فعالیت صحیح مرد و زن آماده تر می شود.
عضو شورای اسلامی شهر قم عنوان داشت: حجاب خانم‌ها مسئله‌ای است که باید توسط آن‌ها رعایت شود؛ ولی مسئله مهتر رعایت حریم خانم‌ها از طرف آقایان است و رعایت این موضوع از سوی همه افراد جامعه می‌تواند چهارچوب اسلامی برای فعالیت‌های اجتماعی باشد.
وی تصریح کرد: اسلام می‌گوید، نه «حبس» و نه «اختلاط» بلکه «حریم» بنابراین از نظر حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) زمانی زن به خداوند نزدیک‌تر است که «حریم» خود را حفظ کند.
آمره اضافه کرد: لازم است برای هر سه هویت ایرانی، اسلامی و انقلابی بانوان قم که در نگاه رهبر معظم انقلاب تعاریف خاص خود را  دارند، در شهر مقدس قم تدبیری اتخاذ شود و این سه رویکرد در اولویت مدیریت شهری قرار بگیرد و به‌صورت جدی دنبال گردد.

انتهای پیام/170


http://qomefarda.ir/43728
اخبار مرتبط

نظرات شما