عضو خبرگان رهبری:

در خصوص حجاب از قوه قضائیه و پلیس انتظار بیشتری داریم

عضو خبرگان رهبری ضمن انتقاد از نوع برخورد قوه قضائیه با مسئله بی‌حجابی، گفت: ما از قوه قضائیه و پلیس انتظار بیشتری و بالاتری داشته و داریم که نمی‌بینیم. امروز دشمن در زمینه حجاب هر فعالیتی را انجام می‌دهد و پلیس و قوه قضائیه فقط نظاره‌گر هستند.

آیت‌الله سید رحیم توکل در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا با اشاره به هفته حجاب و عفاف و تلاش دشمن در زمینه حجاب، اظهار داشت: در مسئله حجاب دودسته گروه داریم؛ برخی مرض ندارند، عناد ندارند، لاابالیگری دارند چرا که در خانواده‌ای بزرگ شده است که پدر و مادر نمازخوان نبوده‌اند. اگر به این گروه تذکر لسانی هم داده شود نافع است.
وی ادامه داد: اما برخی از افراد که در گروه دوم قرار دارند از روی عناد دست به بی‌حجابی می‌زنند و حتی درگیر می‌شوند و مقابله هم می‌کنند. تذکر لسانی در این گروه جواب نمی‌دهد و باید در این گروه پلیس و دادگاه وارد عمل شود و با شدت برخورد کند.
عضو خبرگان رهبری اضافه کرد: چند روز قبل در یکی از شهرستان‌های کشور خانمی که دختر شهید هم است به یک بی‌حجابی تذکر می‌دهد که آن بی‌حجاب شروع به ضرب و شتم او می‌کند تا جایی که آن خانم محجبه بی‌هوش می‌شود و کسی دیگر هم که می‌خواهد به این خانم محجبه کمک کند او را هم کتک می‌زند. جواب این خانم بی‌حجاب چیست؟ آیا باید به او بگویم لطفاً حجاب خود را رعایت کنید یا با او برخورد شدید شود.
وی تأکید کرد: ما از قوه قضائیه و پلیس انتظار بیشتری و بالاتری داشته و داریم که نمی‌بینیم. اینها باید به میدان بیایند. امروز دشمن در زمینه حجاب هر فعالیتی را انجام می‌دهد و پلیس و قوه قضائیه فقط نظاره‌گر هستند.
آیت‌الله توکل افزود: وقتی کار به  دادگاه  می‌رسد خانمی را که خودرو ۱۵ میلیاردی سوار می‌شود او را جریمه صدهزار تومانی می‌کنند. این صدهزار تومان خوراک سگ و گربه این خانم در منزل او هم نیست. چرا با این نوع قضایا این گونه حقیرانه برخورد می‌کنند؟
وی در ادامه با پاسخ به سؤال خبرنگار ما مبنی بر اینکه آیا هدف اصلی این سلبریتی‌ها و سرویس‌های جاسوسی در خصوص حجاب مسئله فروپاشی نیست، گفت:  دشمن مسئله بی‌حجابی و بی‌عفتی را در کشورهای دیگر امتحان کرده است. وقتی تمرکز و حواس مردم به سمت شهوت برود دیگر با دین کاری ندارند.
این استاد برجسته حوزه عنوان کرد: وقتی دشمن از هر راهی وارد شد ایران محکم و استوار ایستاد و او را شکست داد، دشمن برنامه حجاب را طراحی کرد و از این راه وارد شد تا بی‌عفتی و بی‌حجابی را ترویج دهد تا آن قداست انقلاب شکسته شود.
وی عنوان کرد: برخورد مناسب وظیفه مسئولین است. باید در مجلس قانون مناسبی تنظیم شود نه قانون‌هایی که بکار نمی‌آید. قوه قضائیه باید سنگین‌تر برخورد کند. قوه مجریه و پلیس باید محکم برخورد کنند.
آیت‌الله توکل در خاتمه افزود: اگر با این روال جلو برویم در آینده دختران همین مسئولین در وادی بی‌حجابی و گناه خواهند رفت. باید اقدام جدی صورت بگیرد تا در آینده کار سخت نشود.


انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/43730
اخبار مرتبط

نظرات شما