رئیس مجلس شورای اسلامی:

هیئت‌ها عرصه‌ای برای ادامه مبارزه با دشمنان است

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه لایحه حجاب علاوه بر جرم‌انگاری باید موضوعات فرهنگی و هویتی را نیز پیگیری کند، گفت: هیئت‌ها عرصه‌ای برای ادامه مبارزه با دشمنان هستند و باید جوانان ما این مبارزه را به‌خوبی ببینند و بشناسند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، دکتر محمدباقر قالیباف پیش از ظهر امروز در نهمین همایش سراسری مدیران هیئت‌های جوانان عاشورایی هیئت رزمندگان اسلام با اشاره به جایگاه هیئت‌ها در جامعه، اظهار داشت:  امروز میدان مبارزه و دشمنی‌ها بسیار فراتر از جنگ سخت است و ما در عرصه‌های بسیار وسیع‌تری همچون اقتصاد و فرهنگ در حال مبارزه با دشمنان هستیم و همواره باید این موضوع را در نظر داشته باشیم.
وی ادامه داد: هیئت‌ها عرصه‌ای برای ادامه مبارزه با دشمنان هستند و باید جوانان ما این مبارزه را به‌خوبی ببینند و بشناسند.
امروز صحنه و عرصه جنگ تغییر کرده است/ هیئت‌ها عرصه‌ای برای ادامه مبارزه با دشمنان است
رئیس مجلس گفت: مجاهدت و تشخیص حق و باطل باعث می‌شود نصرت خدا با انسان همراه شود و مشکلات و موانع مرتفع شوند.
قالیباف در ادامه با اشاره به فرایند بررسی لایحه عفاف و حجاب در مجلس، اظهار داشت: در حال حاضر قانون حجاب در کشور وجود دارد و کسی نمی‌تواند از بار وظایف و مسئولیت‌های خود به این بهانه که قانون جدید حجاب در حال بررسی است شانه خالی کند.
لایحه حجاب علاوه بر جرم‌انگاری باید موضوعات فرهنگی و هویتی را نیز پیگیری کند
وی ادامه داد: این لایحه، در عمل لایحه جرم‌انگاری بود، اما ما در مجلس معتقدیم علاوه بر اینکه هنجارشکنی در مورد حجاب باید جرم‌انگاری شود، درعین‌حال موضوعات فرهنگی و هویتی نیز باید پیگیری شود.
رئیس مجلس با اشاره به اینکه در مسئله حجاب ۳۲ دستگاه مسئول هستند، گفت: ۳۱ دستگاه که تکالیف قانونی ایجابی در مورد حجاب دارند در این مورد کم‌کاری کرده‌اند، اما درعین‌حال از دیگران مطالبه‌گری می‌کنند.
وی اضافه کرد: مجلس لایحه پیشنهادی عفاف و حجاب را جوابگوی نیاز‌های جامعه نمی‌داند و به همین دلیل به‌صورت شبانه‌روزی روی این موضوع کار می‌کند.
قالیباف با اشاره به افزایش ماده‌های قانونی لایحه حجاب و عفاف به ۶۰ ماده، گفت: این لایحه در حال حاضر در کمیسیون‌های تخصصی در حال بررسی است و در تلاش هستیم تا دو ماه آینده به تصویب برسد.
دخالت نمایندگان در عزل و نصب مدیران خلاف‌شرع و قانون است
وی در بخشی از سخنان خود به موضوع دخالت نمایندگان در عزل و نصب مدیران اشاره کرد و گفت:  دخالت نمایندگان در عزل و نصب مدیران خلاف‌شرع و قانون است.
رئیس مجلس افزود: هیئت نظارت بر نمایندگان بادقت بر این موضوع نظارت می‌کند چرا که نمایندگان نباید تعیین کنند چه کسی بر مسند قدرت در دستگاه‌ها بنشیند.
وی خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس در واقع قانون‌گذاران کشور ما هستند و باید بیش از همه برای قانون حرمت قائل شوند.
در حل مشکلات اقتصادی باید از مردم کمک گرفت
قالیباف در ادامه با اشاره به مشکلات اقتصادی عنوان کرد: مشکل ما در اقتصاد این است که سررشته کار را از مردم گرفته‌ایم. در هر عرصه و موضوعی که مردم وارد میدان شوند مشکلات حل خواهد شد و برای باز کردن گره‌ها باید از خود مردم کمک گرفت.
وی بیان کرد: ایمان به سنت‌های الهی و سپردن امور به مردم عامل پیروزی در مشکلات است. ما همیشه در حال نبرد با دشمنان هستیم و هرگز نباید از این موضوع غافل شویم.


انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/43765
اخبار مرتبط

نظرات شما