تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س):

شهردار باید شهر را مسجد بداند

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) گفت: شهردار باید شهر را مسجد بداند و برای‌خدا کار کند و در این صورت اگر جریانات مختلف هم سرکار بیایند برای پیشبرد اهداف خود مجبور خواهند شد شهری که به مسجد خدا تبدیل شده است را خراب کند که هزینه بسیاری برایشان خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، آیت‌الله سید محمد سعیدی در دیدار علیرضا زاکانی شهردار تهران، بیان داشت: ادارات ما ازجمله شهرداری باید مانند مسجد باشند که مردم به‌راحتی در آن حضور پیدا کرده و مشکل و سؤال خود را با رئیس آن اداره در میان بگذارند و حل کنند.
وی با بیان اینکه مخالفان شما هم شهروند شما هستند و حسابشان از معاندان جدا است، گفت: هرچه شدت کار توحیدی، معنوی و خدمت‌رسانی شما بالا برود مخالفان جذب می‌شوند و معاندان هم خود را نشان می‌دهند و دستشان رو می‌شود.
عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین با بیان اینکه روز مباهله ازنظر وزن و جایگاه مانند روز عید غدیر و حتی از جهاتی بالاتر است، اظهار کرد: عنوانی که در عید غدیر برای امیرالمؤمنین (ع) مطرح شد عنوان امیرالمؤمنینی، خلیفه اللهی و جانشینی پیامبر (ص) بود که عنوان مهمی است؛ ولی در روز مباهله عنوان انفسنا و انفسکم مطرح شد و پیامبر از امیرالمؤمنین به‌عنوان جان خود یادکردند.
تلاش برای تجلی سبک زندگی اسلامی در معماری شهر تهران
شهردار تهران نیز در این دیدار با اشاره به تحول در حوزه‌های مالی، فناوری، خدمات‌رسانی، روحی و معنوی شهر تهران، گفت: ما عقیده داریم که روح شهر مهم‌ترین بخش شهر است که متأسفانه امروز تجلی‌گر سبک زندگی غربی است؛ ولی رویکرد ما این است که روح شهر تجلی‌گر سبک زندگی ایرانی‌اسلامی باشد.
وی با بیان اینکه شهرداری تهران باتکیه‌بر سبک زندگی اهل‌بیت (ع) هدف اصلی خود را بر تقویت مساجد گذاشته است، گفت: ما ۵۲ خدمت را تعریف کردیم که در مساجد به مردم ارائه شود و در حقیقت مسجد را محل خدمت به مردم قراردادیم تا به این سمت برویم که از طریق پشتیبانی از مساجد بین خانواده، مدرسه و مسجد پیوند ایجاد کنیم.




انتهای پیام/


منبع:پایگاه خبری حرم حضرت معصومه
http://qomefarda.ir/43771
اخبار مرتبط

نظرات شما