رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم:

قم آماده استقبال از تولیدکنندگان پوشاک ایرانی‌اسلامی است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: از حضور تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به فعالیت در زمینه پوشاک ایرانی‌اسلامی در شهرک‌های صنعتی استان استقبال می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اکبر ابدالی پیرامون این موضوع، بیان داشت: ما در قم با استقبال گسترده فعالان اقتصادی برای راه‌اندازی فعالیت‌های تولیدی در شهرک‌های صنعتی استان مواجه هستیم که به دلیل محدودیت‌های موجود در زمینه اختصاص زمین، تأمین انرژی و سیاست‌های کلی استان در این بخش، باید در جذب و پذیرش سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی بر مبنای اولویت‌بندی‌های تعیین شده اقدام کنیم.
وی افزود: در همین رابطه یکی از مهم‌ترین اولویت‌های تعیین شده برای پذیرش سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی استان، جذب فعالان حوزه تولید پوشاک ایرانی‌اسلامی و گسترش توان تولید و تأمین محصولات موردنیاز کشور در این حوزه مهم اقتصادی و فرهنگی است.
وی با اشاره به این برای تبدیل‌شدن قم به قطب تولید پوشاک ایرانی‌اسلامی تلاش می‌کنیم، ادامه داد: از تولیدکنندگان پوشاک ایرانی‌اسلامی که در شهرک‌های صنعتی استان مستقر شوند حمایت‌های لازم برای توسعه فعالیتشان نیز به عمل خواهد آمد.
گفتنی‌ است سال گذشته، ‌ ۶۱۶ فقره جواز تأسیس با پیش‌بینی میزان سرمایه‌گذاری ۱۸ هزار میلیارد تومان و ۱۲۴ مورد پروانه بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و ظرفیت ایجاد اشتغال برای ۳ ‌ هزار و ۶۸۸ نفر در بخش صنعت استان صادر شد.
شهرک‌های صنعتی قم امکانات فنی و زیرساختی مناسبی برای فعالیت‌های تولیدی در حوزه‌های مختلف دارند و سرمایه‌گذاران با استفاده از این ظرفیت و نیز نزدیک بودن این شهرک‌ها به پایتخت و عمده بازارهای مصرف کشور و همچنین صادرات به کشورهای هدف می‌توانند فعالیت اقتصادی سودآوری را در این استان ایجاد کنند.
در بخش صنعت، قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آن‌ها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارند.




انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/43803
اخبار مرتبط

نظرات شما