عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

جامعه نباید نسبت به رعایت حجاب و عفاف بی‌تفاوت شود

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه حفظ کرامت جوامع انسانی در حفظ و رعایت فرهنگ عفاف و حجاب است، گفت:جامعه نباید نسبت به رعایت حجاب و عفاف بی‌تفاوت شود.

آیت‌الله محسن فقیهی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا با اشاره به هفته حجاب و عفاف، اظهار داشت: جامعه نباید نسبت به رعایت حجاب و عفاف بی‌تفاوت شود.
وی ادامه داد: اگر جامعه از فرهنگ عفاف و حجاب دور و نسبت به آن بی‌تفاوت شود نتیجه آن سقوط کرامت انسانی و در نهایت هم، هم پاشی خانواده‌های اسلامی است.
عضو جامعه مدرسین با اشاره به اینکه رعایت حجاب هم حکم شرعی و هم حکم قانونی است، گفت: حفظ کرامت جوامع انسانی در حفظ و رعایت فرهنگ عفاف و حجاب است.
 وی ادامه داد: نافرمانی گاهی از روی هوای نفس است و گاهی از لجاجت و ایستادگی در برابر حکم الهی نشئت می‌گیرد که در هر دو اشتباه است. مانند کسانی که در خیابان کشف می‌کنند این افراد با حکم الهی و حکم قانونی مقابله می‌کنند.
آیت‌الله فقیهی با اشاره به تقلید برخی از غرب، گفت: این اشتباه است که عده‌ای راه تقلید از غرب را در پیش بگیرند و اصول و ارزش‌های خود را رها کرده و پیرو فرهنگ بیگانه شوند.
وی اضافه کرد: جوامع باید از تجربه جوامع و انسان‌های گذشته که در تاریخ وجود دارد عبرت بگیرد و تجربیات آنها را در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و... سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهد تا به آن پیروزی، رشد و موفقیت برسد.
این استاد برجسته حوزه افزود: متأسفانه برخی می‌گویند که در اسلام چیزی به‌عنوان حجاب وجود ندارد و یا صراحتاً اصل حجاب را منکر می‌شوند؛ باید گفت ممکن است که این افراد به حد کفر برسند، زیرا حکم صریح خداوند را تحریف می‌کنند و می‌خواهند حکم خداوند را تغییر دهند که گناه بزرگی است.
وی در ادامه با اشاره به نقش والدین در حجاب فرزندان، خاطرنشان کرد: اگر چه بسیاری از خانواده‌ها به مبانی دینی و ارزشی باور دارند، اما اگر آنان به زندگی عفیفانه حضرت زینب (س) که یکی از بهترین الگوهای جامعه است، توجه کنند؛ یقیناً در سبک زندگی خود تجدیدنظر خواهند کرد.


انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/43830
اخبار مرتبط

نظرات شما