عضو خبرگان رهبری در گفتگو با قم فردا:

دفاع از حریم خانواده و عفاف و حجاب یک واجب فقهی است

عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه لایحه حجاب ضعیف است و بازدارنده نیست، گفت: دفاع از حریم خانواده و عفاف و حجاب یک واجب عینی و فقهی است که اقدام هماهنگ و تقسیم کار و توزیع نقش و وحدت و همگرایی و هم‌افزایی علاوه بر مطالبه جدی از مسئولان را نیاز دارد.

آیت‌الله عباس کعبی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا با اشاره به هفته حجاب و عفاف اظهار داشت: دشمنان اسلام و ایران جنگ تمام‌عیار پیچیده ترکیبی را علیه ایمان و ارزش‌های اخلاقی و هویت دینی جامعه اسلامی انجام داده‌اند که نمادهای این جنگ همه‌جانبه، هجوم به حریم خانواده و حجاب و عفاف است.
وی ادامه داد: اتاق‌های مکر و فریب غربی و رسانه‌های شیطانی و نفوذی‌ها در واقع برای مقابله با این ایمان و ارزش‌های اسلامی و شکل‌دهی استحاله فرهنگی نسل جوانان و خانواده‌های ایرانی را هدف قرار داده‌اند.
عضو جامعه مدرسین بیان کرد: طبعاً برای مقابله با این جنگ تمام‌عیار باید از ظرفیت کشور و ظرفیت جبهه ایمان و جبهه حق اعم از ظرفیت مردمی و ظرفیت نظام بهره ببریم و در قالب یک برنامه حساب شده که در آن همه ابعاد امنیتی، انتظامی، قضایی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، هنری، امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر، حضور در صحنه، تبلیغ و همه جنبه‌ها باید به میدان بیایند تا بتوانیم از هویت اصیل ایمانی، اخلاقی و هویت ایرانی و از حجاب و عفاف پاسداری کنیم.
وی اضافه کرد: دفاع از حریم خانواده و عفاف و حجاب یک واجب عینی و یک واجب فقهی است که اقدام هماهنگ و تقسیم کار و توزیع نقش و وحدت و همگرایی و هم‌افزایی علاوه بر مطالبه جدی از مسئولان را نیاز دارد.
آیت‌الله کعبی در ادامه خاطرنشان کرد: در واقع اعتماد عمومی جبهه انقلاب اسلامی و مردم مؤمن و انقلابی و پای‌کار آسیب‌دیده است و باید حجاب و عفاف را در سازمان‌های دولتی، ادارات و مراکز وابسته به دولت جدی گرفت.
وی افزود: حجاب باید در حمل‌ونقل عمومی، متروها، فرودگاه‌ها، قطارها، بیمارستان‌ها، مغازه‌های عمومی، اماکن عمومی جدی گرفته شود و با هنجارشکنان و هتاکان که سلامت اخلاقی و امنیت اجتماعی را هدف قرار داده‌اند برخورد جدی شود.
عضو جامعه مدرسین حوزه تأکید کرد: امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر باید به شکل سازمان‌یافته مورد حمایت واقع شود و حضور نیروهای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در میدان باید با سازماندهی و حمایت درگاه‌های مسئولین کشور همراه باشد.
وی گفت: مؤمنین و مسئولین بخش‌های مختلف باید فعال، هوشمندانه و هم جانبه در مقابل این جنگ نرم شیطانی فراگیر به میدان بیایند و از ایمان، اخلاق، ادب، عفت و حجاب پاسداری کنند.
آیت‌الله کعبی با اشاره به اینکه امروز ما خلاء قانون نداریم، گفت: لایحه حجاب هم لایحه ضعیفی است و بازدارنده نیست و همین قوانین و مقررات موجود پاسخگو است؛ اما درگاه‌های مسئول به یک قاطعیت و اقدام انقلابی نیاز دارند. البته بخشی از کار هم به تبلیغ همه جانبه دینی برمی‌گردد.
وی ادامه داد: در آستانه محرم قرار داریم امیدواریم که روحانیت و حوزه‌ها در جهات تبلیغی محرم و صفر اهمیت حجاب و عفاف را در روضه‌های خانگی و مجالس عزاداری عمومی به شکل جدی بیان کنند تا زنان با الگوگیری از حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) و با عقلانیت و غیرت دینی پاسدار هویت دینی، اسلامی، ملی و پاسدار حجاب و عفاف باشند.



انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/43832
اخبار مرتبط

نظرات شما