رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم خبر داد:

سرقت از بانوان سالمند در پوشش کمک به نیازمندان در قم

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم از دستگیری سارق طلاجات بانوان سالمند و اعتراف وی به 16 فقره سرقت خبر داد و گفت: سارق با عنوان فردی خیر لباس‌هایی را به بانوان سالمند نشان می‌داد و می‌گفت که آن‌ها را برای نیازمندان تهیه کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، جعفر عباسعلی پور در گفت‌وگویی خبری اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر افزایش وقوع سرقت از بانوان سالمند به روش اغفال آنان به بهانه بخشیدن وجه نقد و البسه جهت اهدا به افراد مستمند در چند وقت اخیر، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قم قرار گرفت.
وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد سارق در زمان نزدیک‌شدن به اذان ظهر و در حوالی مساجد تردد کرده و پس از شناسایی سوژه‌های خود که معمولاً افراد سالمند و مذهبی بوده به آنان نزدیک و تحت عنوان فرد خیر با آنان گفت‌وگو و با نشان‌دادن لباس‌هایی که بسته‌بندی‌شده و اعلام اینکه از کربلا برگشته و این اجناس را برای افراد نیازمند تهیه کرده با سوژه صحبت می‌کند.
عباسعلی پور ادامه داد: پس از کسب اعتماد آنان بیان می‌کرد که چه طلای زیبایی دارید می‌خواهم برای زنم بخرم و به جهت یادداشت نمودن شماره‌سریال طلا آن را از مال‌باخته دریافت و سپس طلا را به همراه لباس‌های کهنه و مقداری پول تقلبی داخل نایلونی انداخته که کف آن سوراخ بوده و طلا به کف اتومبیل می‌افتاده و شاکی به خیال اینکه طلای خود را به همراه کمک‌های اهدایی که سارق به وی داده‌اند پس گرفته و از محل دور شده و بعداً متوجه عدم وجود طلاجات خود می‌شود.
رئیس پلیس آگاهی استان قم اضافه کرد: در نهایت با تلاش‌های شبانه‌روزی کارآگاهان پلیس آگاهی استان قم، یک دستگاه خودروی سواری پژو پارس خاکستری دراین‌رابطه شناسایی و در ادامه با بررسی‌های صورت‌گرفته سارق به هویت معلوم نیز شناسایی و مشخص شد نامبرده مدتی است به اتهام دیگری در استان اصفهان تحمل حبس کرده و خانواده وی در تلاش برای تهیه وثیقه جهت آزادی وی هستند.
عباسعلی پور بیان کرد: مأموران طی هماهنگی قضائی صورت‌گرفته بلافاصله متهم را به شهر قم دلالت و طی بازجوئی‌های مواجهه حضوری انجام شده، سارق مذکور به تعداد ۱۶ فقره سرقت دراین‌خصوص اعتراف کرد.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/43914
اخبار مرتبط

نظرات شما