مرجع تقلید شیعیان:

روحانیت برابر مردم مسؤولیت دارد و باید پاسخ‌گو باشد

مرجع تقلید شیعیان با تاکید بر اینکه شبهات دشمن به سرعت در میان جوانان پخش می‌شود و گاهی هم اثرگذار است، گفت: ما در مقابل مردم مسئول هستیم و این وظیفه ماست که برویم و جواب دهیم، امروز با شرایط موجود، تبلیغ مهم‌ترین وظیفه علماست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، آیت‌الله حسین نوری همدانی در دیدار با عده‌ای از فضلا و مبلغین حوزه علمیه با اشاره به ضرورت تبلیغ و نقش آن در نشر معارف اسلامی و فرهنگ اهل بیت (ع) اظهار کرد: مبلغان باید عالم به زمان بودن را در نظر بگیرند، امروز مخاطب ما با پنجاه‌ سال‌ پیش از این فرق می‌کند. 

وی با بیان خاطره‌‌ای از ملاقات خود با مرحوم راشد تصریح کرد: حدود شصت سال قبل در آستانه محرم روزی در تهران با آقای راشد ملاقاتی داشتم ایشان می فرمودند به حوزویان بگویید جوری درس بخوانند که پاسخگوی احتیاجات مردم در پنجاه سال بعد باشند، طلبه ای که درس نخوانده، نمی تواند پاسخگوی نیاز مردم باشد، به نظر من باید منبری یک فقیه باشد یا حداقل در این مسیر کار کرده باشد.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به فرارسیدن ایام محرم گفت: این ایام بهترین زمان برای تبلیغ است هم از جهت زمانی و هم از جهت مستمعین که با مناسبت های دیگر متفاوت است.

وی ضمن اشاره به تهدیدات موجود در فضای مجازی اظهار کرد: از مبلغان خواهش می کنم در فضای مجازی شبهات را شناسایی کنند و با یک تحقیقات جامع پاسخگوی نسل جوان و نوجوان باشند و این تهدید را به یک فرصت تبدیل کنند. امروز دشمنان در همه زمینه ها مشغول القاء شبهات است چه کسی باید جواب دهد؟! متأسفانه شبهات زود به جوان ما منتقل می‌شود و گاهی هم اثرگذار است.

آیت‌الله نوری همدانی اضافه کرد: این وظیفه ماست که برویم و جواب دهیم؛ امروز با شرایط موجود، تبلیغ مهمترین وظیفه علماست. متاسفانه شما می بینید عده ای بدون توجه، بعضی از فرق را مطرح می کنند که ساخته و پرداخته شده استکبار هستند که یکی از آنها بهائیت است؛ بهائیت یک فرقه ساخته شده است  که از طرف استکبار تاسیس و ترویج شده است.

وی گفت: بنده به خاطر دارم استاد بزگوار ما آیت الله العظمی بروجردی (ره) پرچم‌دار مبارزه با بهائیت شد و به ما تکلیف می فرمودند نسبت به این فرقه منحرف روشنگری کنیم و بنده خودم در همان زمان جلساتی علمی را در حوزه تشکیل دادم. من از افرادی که این مسائل را مطرح می‌کنند می خواهم حتما دقت کنند تا حتی ناخواسته مطلبی مطرح نشود تا عده ای سوء استفاده کنند.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه عده‌ای به دنبال سکولار شدن مجالس هستند، تصریح کرد: باید دقت کرد که اهل بیت (ع) ظلم ستیز بودند و در مقابل انحراف و ظلم سکوت نمی‌کردند. امروز همه شاهد هستیم که دنیای استکبار چگونه به بشریت ظلم می‌کند و کشورهای اسلامی را به جان هم انداخته، اینها باید شناسانده شود. امروز ارزش‌های این نظام و انقلاب که امام بنیانگذار آن بوده باید مطرح شود.

وی، ایجاد امکانات و زمینه های لازم برای تبلیغ را از مهم‌ترین وظایف مسئولان امر دانست و خاطرنشان کرد: مسؤلان تبلیغی واقعاً زمینه را فراهم کنند من متأسفانه مسؤلان اداره‌ حوزه را نمی‌بینم اما از همین جا به آنها عرض می‌کنم که همانطور که رهبر معظم فرمودند: شرایط تبلیغی را در همه عرصه‌ها جدی بگیرید چه در مساجد و چه در مدارس‌ و چه دانشگاه ها، بروید پای سخن مردم خصوصاً جوانان بنشینید و پاسخگو باشید، اینکه هر روز به یک بهانه همایش و کنگره برگزار کنید و بعضی از مواقع خروجی مطلوب هم ندارد صحیح نیست باید کار عملی کرد.

آیت‌الله نوری همدانی گفت: طلاب عزیز هم باید قدر این فرصت را بدانند و با مردم مرتبط باشند تا مردم حس کنند که ما در کنار آنها هستیم. در ایام محرم و صفر از بیان خطبه ها و سخنان سید الشهداء (ع) غفلت‌ نشود که بسیار اثرگذار است و در مجموع محتوای عزاداری و کیفیت انجام آن باید جوری باشد که هم حق مطلب در حد اعلای آن ادا شود و هم موجب وهن مذهب نباشد و در پایان باید عرض کنم هر کسی در هر موقعیتی که هست باید برای عظمت عزای سیدالشهداء (ع) تلاش کند.




انتهای پیام/


منبع:فارس
http://qomefarda.ir/43925
اخبار مرتبط

نظرات شما