وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح:

تمامیت ارضی همواره جزو خطوط قرمز ما است؛ این شیطنت‌ها فاقد جایگاه حقوقی و قانونی است

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: تمامیت ارضی همواره جزو خطوط قرمز ما بوده و اعتراض لازم انجام شده است. این شیطنت‌ها فاقد جایگاه حقوقی و قانونی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، در طول دو هفته گذشته، ادعاهای جدید امارات در مورد حق حاکمیت بر جزایر سه‌گانه ایرانی، به‌طور گسترده‌ای خبرساز شد و برخی کشورها نیز به این ادعاها پیوسته‌اند. اما این ادعاها با واکنش‌های قاطع مقامات ایرانی مواجه بود. در این باره جمهوری اسلامی بار دیگر تاکید کرده که هیچ‌گونه مماشاتی نسبت به این ادعاها از سوی طرف‌های خارجی پذیرفته نخواهد شد، چرا که بی‌تردید، جزایر سه‌گانه به عنوان بخشی از اراضی ایرانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند.

در این باره امیر محمد رضا قرائی آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا، اظهار داشت: همیشه در طول تاریخ تمامیت ارضی کشور جزو خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران بوده است و همان طور که وزیر امور خارجه ما صحبت و تاکید کردند این مباحث بارها مطرح شده است.

وی با تاکید بر ضرورت احترام به تمامیت ارضی ایران گفت: این شیطنت‌ها هیچ جایگاه حقوقی و قانونی ندارد، بنابراین این حرف ها بی اساس و بی مورد است.

آشتیانی در ادامه تصریح کرد:‌ اعتراض لازم در این باره انجام شده است و وزارت خارجه در حال دنبال کردن آن است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به اینکه حتماً این موضوع در ارتباطاتمان تأثیر خواهد گذاشت، تأکید کرد که این موضوع را از طرق مختلف پیگیری خواهند کرد و به سادگی از آن نمی‌گذرند. هر چیزی که به تمامیت ارضی ایران خدشه‌ای وارد کند، حتی در حد یک کلمه، قابل گذشت نیست.

در این باره معاون حقوقی رئیس‌جمهور نیز گفت: بررسی همه اسناد گذشته نشان می‌دهد که این جزایر متعلق به ایران است و قابل مناقشه نیست. برخی حکام منطقه با سندسازی و رشوه به برخی اساتید حقوق‌بین‌الملل دنبال کتاب‌سازی هستند که اصلاً ارزش حقوقی ندارد. اسناد قدیمی در این زمینه روشن است و مبنای حرکت ما چون حقوقی است تردیدی در این زمینه نداریم.




انتهای پیام/


منبع:دانا
http://qomefarda.ir/44002
اخبار مرتبط

نظرات شما