مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم خبر داد:

تشکیل کادر نوجوان در ۱۸۰ کانون‌ فرهنگی هنری مساجد قم

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم از تشکیل کادر نوجوان در ۱۸۰ کانون فرهنگی هنری مساجد استان قم در قالب ۱۸۰۰ نوجوان مسجدی تا امروز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا حیدری مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم در اردوی توانمندسازی کادر نوجوان کانون های مساجد استان قم گفت: ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم بیش از شش ماه است که  نهضت فراگیر کادرسازی در مساجد با حضور نوجوانان را آغاز کرده است.

وی ادامه داد: این نهضت با هفت پیوست ویژه دهه هشتادی ها و دهه نودی ها آغازشده  و تا امروز کادر نوجوان در 180 کانون فرهنگی هنری مساجد استان قم در قالب 1800 نوجوان مسجدی تشکیل شده است.

 مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان قم تصریح کرد: راهبرد کلان ما در تشکیل کادر نوجوان، هویت بخشی، نقش آفرینی و کادرسازی نوجوانان است.

وی ادامه داد: بعد از ساماندهی کادر نوجوان، پیوست هایی را در ساحت های مختلف مبتنی بر منویات مقام معظم رهبری برای این برنامه تعریف کردیم، از جمله پیوست تحصیلی، پیوست تهذیب، پیوست مطالعه و کتابخوانی، کارورزی تشکیلاتی، ورزش، اردو و هسته های تربیت محور و غیره که می تواند در راستای اعتلا و ارتقا کانون ها و فعالیت های آنان موثر باشد.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف تشکیل کادر نوجوان در کانون ها هویت بخشی به نوجوانان بر اساس منویات مقام معظم رهبری بود گفت: امیدواریم بر اساس برنامه ریزی های انجام شده بتوانیم مدیران فرهنگی تراز انقلاب را در سطح ملی و استانی برای آینده در مسجد تربیت کنیم.

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم ادامه داد: برگزاری اردو، اعتکاف، همایش، کلاس های تخصصی و حضور میدانی در مساجد و کانون ها از جمله برنامه های تربیتی است که برای کادر نوجوان کانون در نظر گرفته و اجرا می شود.

وی افزود: توانمند سازی کادر نوجوان در دو بعد مهارتی و فنی، و بعد معنوی و تربیتی انجام می شود و طی این دور روز بیش از هفتصد نفر از دختران و پسران کادر کانون در این اردوی آموزشی تفریحی شرکت کردند.

یادآور می شود اردوی دو روزه توانمندسازی کادر نوجوان کانون های فرهنگی  هنری مساجد قم روز گذشته با حضور بیش از سیصد نفر از دختران نوجوان آغاز و عصر امروز با حضور بیش از چهارصد نفر از پسران ۱۲ تا ۱۷ سال به کار خود پایان داد که در این دوره  کادر نوجوان در کارگاه های مختلف جذب و ساماندهی، فرهنگی، معاونت آموزش و طرح و برنامه، اردویی و تربیت بدنی و ارتباطات و رسانه شرکت کردند.

خبرنگار: محمدعلی رجبی
انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/44034
اخبار مرتبط

نظرات شما