جانشین فرمانده سپاه قم:

امید به ظهور امام زمان از عاشورا نشأت می‌گیرد

جانشین فرمانده سپاه استان قم گفت: احساس قرارگرفتن در جبهه حق و امید به ظهور منجی عالم حضرت مهدی (ع) از مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) نشأت می‌گیرد.

سردار مهدی کبیری پور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با اشاره به استیصال و دستپاچگی دشمنان در مقابل مکتب امام حسین علیه السلام اظهار داشت: فرهنگ عاشورا فرهنگ عزت، فرهنگ زیر بار ظلم نرفتن، فرهنگ دفاع از مظلوم، فرهنگ مقابله با تحریف دین و فرهنگ مقابله با حکام فاسد و غاصب است.
جانشین فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب علیه السلام ادامه داد: عاشورا صحنه واقعی و تبلور اساسی عبودیت خدا است حتی به قیمت از دست دادن همه عزیزان، جلوه عبودیت و بندگی خدا در عاشورا به منصه ظهور گذاشته شده است؛ به همین علت است که دشمنان دین با جلوه‌های عاشورا و فرهنگ عاشورا دشمنی می‌کنند و دلیل دستپاچگی آن‌ها این است که این فرهنگ از طریق حفظ شعائر حسینی و برپایی مراسم‌های عزاداری استحکام پیدا کرده و گسترش پیدا می‌کند و در بین نسل جدید نهادینه می‌شود.
وی گفت: اراده الهی بر این قرار گرفته است که قلوب شیعیان تا ابد واله و شیدای امام حسین علیه السلام باشند و خداوند حرارتی را در دل‌های مومنان قرار داده که تا ابد شعله ور خواهد بود. همچنین برگزاری مراسم‌های عزاداری با سبک و سیاقی که شیعه از بیش از هزار سال قبل تا امروز حفظ کرده، از جمله دعوت از خطیبان و علما و‌ وعاظ و برگزاری دسته‌های عزاداری، عامل شکست دشمنان در برابر دستگاه سیدالشهدا علیه السلام است.
کبیری پور ادامه داد: مراسم‌های عزاداری محرم و صفر باعث شده است تا مبانی اساسی اسلام حفظ شود و مردم از این شاهراه اساسی جدا نشوند؛ همچنین تبلیغ و تبیین مستمر مسائل دینی که در این مراسم‌ها توسط مبلغان دینی رخ داده، توانسته است در دورترین نقاط کشور و جهان این واقعه را به درستی تبیین نموده و فلسفه قیام امام حسین علیه السلام را به درستی بیان کند. لذا جریان تبلیغی در محرم و صفر باعث شده تا این خط اصیل و حقیقی حفظ شود. اگر این رویه و سنت حسنه، به درستی ادامه پیدا کند و جریان تبلیغی، محکم و جدی و با برنامه‌ریزی خوب و توجه به پیچیدگی و تنوع شبهات مطرح شده از سوی رسانه‌های امروزی، وارد میدان شود، فرهنگ عاشورا و روحیه ایثار و ذلت ناپذیری، بدون تحریف به نسل‌های بعدی انتقال پیدا می‌کند.
جانشین فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب علیه السلام قم تصریح کرد: بعد از عزاداری و گریه بر مصائب امام حسین علیه السلام همه ما احساس صواب و درستی و حرکت در مسیر مستقیم و صراط الهی داشته و خود را یکی از پیروان مکتب عزت آفرین و عزت بخش حسینی می‌بینیم و خود را یکی از یاران سیدالشهدا علیه السلام می‌پنداریم. همین حس بودن در جبهه حق به انسان انگیزه و امید می‌دهد و شوقی از این جنس که باید این راه را ادامه دهد تا ان‌شاءالله دولت کریمه حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف برپا شود و آن منتقم خون اباعبدالله ظهور کند و همه در رکاب امام زمان علیه السلام بتوانیم انتقام خون سیدالشهدا را بگیریم، در وجود ما مشتعل خواهد ماند.
وی تصریح کرد: گریه بر امام حسین علیه السلام اشک بر مصائب حضرت صرفاً نیست بلکه اشک بر مظلومیت جریان حق است و اشک بر قساوت و سنگدلی و کج روی‌های دشمن است و این اشک‌ها باعث می‌شود که انسان‌هایی که در این مسیر هستند امیدوارتر شوند و ایمانشان محکم‌تر شده و انگیزه برای ادامه این راه و حضور در رکاب حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف در وجودشان زنده بماند.
کبیری پور با اشاره به ارادت خاص کودکان و نوجوانان به مراسم‌های سیدالشهدا بیان داشت: فرهنگ عاشورا فرهنگ ایثار و از خود گذشتگی است و این مناسبت‌ها و برنامه‌ها و عزاداری‌ها در هر شکل و قالب باعث می‌شود که فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی و بذل مال و جان در انسان‌ها نهادینه شود، کودکان هم به علت اینکه ضمیر پاکی دارند و با بزرگترها در این مراسم‌ها حضور پیدا می‌کنند از ارادت بزرگترها و از خادمی بزرگترها الگو برداری می‌کنند.
وی افزود: کودکان وقتی مشاهده می‌کنند که بزرگترها به راحتی و با دل و جان اموال خود را صرف مراسم سیدالشهدا می‌کنند درس می‌گیرند و  این الگوگیری را ما در ایستگاه‌های صلواتی کوچکی که در کوچه و خیابان‌ها برپا می‌کنند مشاهده می‌کنیم. این فرهنگ الگوساز است و کودکان از آن بهره‌برداری می‌کنند و دقیقا دشمن از همین می‌ترسد که فرهنگ ایثار و گذشت و فرهنگ شهادت‌طلبی که بن مایه‌های فرهنگ عاشورا است و بزرگترین جلوه آن اربعین است به نسل‌های جوان منتقل شود.




انتهای پیام/170


http://qomefarda.ir/44137
اخبار مرتبط

نظرات شما