مسئول هیئت دخیل العباس (ع) قم:

کاروان نمادین اسرای کربلا فردا در قم به حرکت درمی‌آید

مسئول هیئت دخیل العباس (ع) قم گفت: برای بیست و دومین سال کاروان نمادین اسرای کربلا فردا در قم به حرکت درمی‌آید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، احمد فتحی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن تسلیت ایام عزاداری سالار شهیدان امام حسین (ع)، اظهار داشت: امسال نیز افتخار داریم به برکت این ماه عزیز در هیئت دخیل العباس (ع) شاهد برپایی کاروان اسرای کربلا باشیم.

وی ادامه داد: حرکت این کاروان یکی از برنامه‌های مهم و هر ساله این هیئت بوده که هر ساله با استقبال گسترده مردم قم مواجه شده است.

فتحی افزود: این کاروان فردا پنج‌شنبه ۱۲ مردادماه ساعت ۱۶ از ابتدای خیابان تولیددارو به سمت حرم مطهر حضرت معصومه (س) حرکت خواهد کرد.

وی ابراز داشت: امسال برای نخستین‌بار در این مراسم ۴۰۰ نفر از خادمان هیئت که از قم و استان‌های هم‌جوار هستند و طی سال‌های اخیر تلاش‌های فراوانی در اجرای برنامه‌ها داشتند تجلیل خواهد شد.

مسئول هیئت دخیل العباس (ع) قم ادامه داد: آزادی ۵ زندانی غیرعمد و توزیع بسته‌های معیشتی از دیگر اقدامات هیئت در این روز خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: ۲ هزار هنرور و عوامل در این کاروان نمادین اسرای کربلا به ایفای نقش می‌پردازند؛ این هنروران علاوه بر شهر قم از شهرهای مختلف کشور از جمله ساوه، اراک، اصفهان، نوش‌آباد، خمین شهر، قزوین و زنجان هستند.

فتحی عنوان داشت: ۸۰ رأس شتر و ۵۰ رأس اسب نیز در این کاروان استفاده خواهد شد و هنروران تمریناتی در راستای برپایی این کاروان نمادین انجام داده‌اند و هماهنگی‌های لازم به‌عمل‌آمده است.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/44307
اخبار مرتبط

نظرات شما