مسئول بسیج جامعه زنان استان قم:

راهپیمایی اربعین موجب رشد ، تعالی شخصیت و هویت بانوان می شود

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه استان قم با اشاره به اینکه شرکت در پیاده‌روی اربعین تأیید راه حضرت زینب (س) است، گفت: راهپیمایی اربعین موجب رشد و تعالی شخصیت و هویت بانوان شده و تأثیرات زیادی بر همدلی و مهرورزی بین اعضای خانواده دارد.

زینب فرخ در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت: پیاده‌روی اربعین یادآور اسارت آل الله و حرکت بانوی کربلا حضرت زینب کبری سلام‌الله‌علیها است، پس از واقعه عاشورا و شهادت امام حسین علیه‌السلام و ۷۲ تن از یاران با وفایشان اهل‌بیت سلام‌الله‌علیهم و بانوان کاروان حسینی به اسارت درآمدند، حضرت زینب (س) در اسارت سختی‌ها و مشقت فراوان متحمل می‌شوند و در واقع اصل پیاده‌روی اربعین معطوف به اسارت آل الله است، اینجاست که امروز حضور بانوان و خانواده‌ها در پیاده‌روی اربعین اهمیت پیدا می‌کند.
مسئول بسیج جامعه زنان استان قم ادامه داد: وقتی امام حسین علیه‌السلام اهل‌بیت و خانواده خود را به کربلا می‌بردند زنان و بانوان ما نیز به‌منظور همدردی با بانوان کربلا در پیاده‌روی اربعین حضور پیدا می‌کنند. 
فرخ تأکید کرد: شرکت در پیاده‌روی اربعین در حقیقت تأیید راه حضرت زینب کبری سلام‌الله‌علیها است که مسیر کوفه تا دمشق را به اسارت رفتند و احیای یاد و خاطره آنان در اذهان جهانیان است.
فرخ ادامه داد: بنابراین حضور بانوان و کودکان در پیاده‌روی اربعین به تقلید از حضرت زینب سلام‌الله‌علیها و  حضرت رقیه (س) و حضرت سکینه (س) و خانواده امام حسین علیه‌السلام است.
مسئول بسیج جامعه زنان سپاه امام علی بن ابی‌طالب (ع) تصریح کرد: اربعین فریادی علیه ظلم‌ دشمنان اهل‌بیت علیه‌السلام است و باید هر سال باشکوه بیشتری برگزار شود تا قلوب مردم دنیا به‌سوی امام حسین علیه‌السلام جذب شوند.
فرخ خاطرنشان کرد: حضور و شرکت بانوان و خانواده ها در پیاده‌روی اربعین می‌تواند به عظمت و شکوه آن بیفزاید همچنین راهپیمایی اربعین موجب رشد و تعالی شخصیت و هویت بانوان شده و تأثیرات زیادی بر همدلی و مهرورزی بین اعضای خانواده با یکدیگر و فرزندان دارد.
وی عنوان داشت: امیدواریم پیاده‌روی اربعین زمینه‌سازی برای ظهور یگانه منجی عالم بشریت حضرت ولیعصر عجل‌الله تعالی فرجه الشریف باشد.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/44322
اخبار مرتبط

نظرات شما