خطیب جمعه قم:

لایحه حجاب دچار ابهام و ضعف های زیادی است

لایحه‌ای که قوه قضائیه به مجلس داده است دچار ابهام و ضعف‌های زیادی است که باید بعد از رفع این اشکالات و مشورت با صاحب‌نظران با قاطعیت اجرا شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ که در مصلی قدس قم برگزار شد، عنوان کرد: تقوا الهی سبب می‌شود که توکل و توجه به خداوند زیاد شود که در نتیجه سرمایه و دارایی چنین فردی خداوند می‌شود و مردم به او محتاج می‌شوند.

وی اظهارکرد: قولویه در کتاب کامل الزیارات از امام صادق (ع) نقل می‌کند مَنْ أَرَادَ اللَّهُ بِهِ الْخَیْرَ قَذَفَ فِی قَلْبِهِ حُبَّ الْحُسَیْنِ ع وَ حُبَّ زِیَارَتِهِ وَ مَنْ أَرَادَ اللَّهُ بِهِ السُّوءَ قَذَفَ فِی قَلْبِهِ بُغْضَ الْحُسَیْنِ وَ بُغْضَ زِیَارَتِهِ؛ هر کسی که خدا خیر خواه او باشد، محبت امام حسین علیه السلام و شوق زیارتش را در دل او می‌اندازد، و هر کسی که خدا بدخواه او باشد، کینه و بغض زیارت امام حسین علیه السلام را در دل او می نهد.

خطیب جمعه قم در رابطه عوامل حضور پرشور مردم در مراسم امام حسین (ع) بیان کرد: بزرگ شمردن شعائر الهی نشان از تقوای الهی در قلب‌ها دارد و بدون شک اقامه عزای امام حسین (ع) از بزرگ‌ترین شعار الهی است.

وی عامل دوم را درک درست مردم از توطئه دشمنان دانست و تصریح کرد: مردم متوجه شدند که استکبار جهانی با ابر رسانه‌هایش، همراهی یاران فرا زمانی و فرامکانی یزید و پادویی عده‌ای مزدوران معلوم الحال به دنبال اختلال در عزای سید الشهدا (ع) هستند.

وی اضافه کرد: دشمنان با پوششی در قالب تحریم محرم به مردم القا می‌کردند که سیاه نپوشید به حسینیه‌ها نروید و از طرف دیگر شبکه تروریسیتی در برخی از استان‌ها تشکیل دادند تا در آستانه محرم حمله‌ها تروریستی داشتند که به یاری خداوند و هوشمندی نیروی‌های ما خنثی شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: همچنین دشمنان با کشف حجاب، رقص و آتش زدن پرچم‌های عزا در جلو مساجد و تکایا به دنبال هنجارشکنی‌های بی‌شرمانه در مراسم عزاداری امسال بودند و مرحله تکمیلی این نقشه‌های شوم هم در طراحی‌های قرآن سوزی و اهانت به قرآن خودش را نشان داد.

وی ادامه داد: همه این نقشه ها برای این بود که شما مردم در مراسم سیدالشهدا شرکت نکنید اما به لطف خداوند متعال، ایمان، بصیرت و دشمن شناسی شما مردم ایران، همه تبلیغات وسیع و توطئه‌های شوم آن‌ها نقش بر آب شد و شکست سختی را به دشمنان تحمیل کردید.

باید از مشروطه شناسی به انقلاب اسلامی شناسی برسیم

تولیت حرم حضرت معصومه (س) در رابطه مشروطیت بیان کرد: در رابطه با مشروطیت با دو موضوع اصل مشروطه و انحراف از مشروطه مواجه هستیم.

وی اضافه کرد: در جمهوری اسلامی مهم ترین درسی که می‌توانیم از این اتفاق بگیریم این است که چگونه یک نهضت اسلامی که با تلاش علما و مردم برای رفع ظلم و قطع دست بیگانگان تاسیس شد با ایجاد انحراف در آن، نه تنها دست بیگانگان قطع نشد و بلکه ظلمی بدتر از قاجار بر مردم حاکم شد.

امام جمعه قم افزود: برای نظام اسلامی ما مهم است که از مشروطه شناسی به انقلاب اسلامی شناسی برسیم و در حفظ خطوط انقلاب بکوشیم و از آسیب‌هایی که مشروطه را با شکست مواجه کرد بپرهیزیم.

وی با اشاره به تلاش دشمنان برای انحراف انقلاب اسلامی گفت: دشمنان شما از ابتدای نهضت تا امروز که بیش از ۴۰ سال از پیروزی آن می‌گذرد از هیچ فتنه و توطئه‌ای فروگذاری نکردند اما به فضل الهی در همه آن‌ها شکست خوردند و همه آن‌ها برای جمهوری اسلامی تبدیل به فرصت شد به طوری که امروز جمهوری اسلامی یکی از قدرت های مطرح در جهان و قدرتمندترین کشور در منطقه محسوب می‌شود و کشورهایی که به ما ظلم کردند روبه زوال هستند.

نماینده ولی فقیه در قم اظهار کرد: دشمنان شکست خورده، فتنه‌ای دیگر یعنی کشف حجاب از بانوان و دختران مترقی، متمدن و تاثیرگذار در عرصه‌های مختلف را تدارک دیدند که این حربه نیز سابقه طولانی دارد.

امام جمعه قم ادامه داد: بدحجابی و بی حجابی یک شبه طراحی نشده است و باید با تدبیر و حساب شده به این جنگ نرم و فرسایشی دشمن پاسخی قاطع بدهیم تا یکبار دیگر طعم شکست را به آن‌ها بدهیم.

وی یادآور شد: لایحه ای که قوه قضائیه به مجلس داده است دچار ابهام و ضعف های زیادی است که باید بعد از رفع این اشکالات و مشورت با صاحب نظران با قاطعیت اجرا شود.

آیت‌الله سعیدی در خطبه اول با اشاره به آیه « تَزَوَّدُوا فَإِنَّ خَیْرَ الزَّادِ التَّقْوَیٰ» عنوان کرد: خداوند در این آیه دستور به رعایت تقوا در همه امور می‌دهد. باید در همه امور شخصی، اقتصادی، دیپلماسی، عفاف و حجاب، گفتار و امنیتی تقوا را رعایت کرد.

در رابطه با جریان شناسی عصر پیامبر (ص) بیان کرد: خداوند در آیه ۷۴ سوره توبه می‌فرماید:« وَمَا نَقَمُوا إِلَّا أَنْ أَغْنَاهُمُ اللَّهُ وَرَسُولُهُ مِنْ فَضْلِهِ ۚ؛ آنها به جای آنکه از آن بی‌نیازی که به فضل خدا و رسول نصیب آن‌ها شد شکر گویند در مقام انتقام و دشمنی برآمدند»

وی ادامه داد: آن‌ها به برکت اسلام ظاهری شان مورد لطف خدا و رسول قرار گرفتند و از مزایای حکومت اسلامی بهره مند شدند و از ذلت و پستی به آقایی رسیدند اما به جای شکرگزاری به دنبال انتقام و ضرر به اسلام بر آمدند.

خطیب جمعه قم بیان کرد: خداوند خطاب به منافقین می‌فرماید که اگر با دیدن حقانیت دین اسلام به آن ایمان نمی‌آورید و قدردانی نمی‌کنید حداقل دشمنی نکنید و به آن ضربه نزنید.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/44326
اخبار مرتبط

نظرات شما