معاون هماهنگ‌کننده بسیج:

جهاد تبیین رسالت کلیدی حوزه علمیه قم است

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین هجمه دشمنان بر فرهنگ عقاید مردم را مورد توجه قرار داد و گفت: رسالت مهم حوزه و روحانیت انقلابی، اهتمام نسبت به جهاد تبیین است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سردار حسین معروفی در نشست با فرماندهان پایگاه‌ها و گروه‌های جهادی سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان قم،افزود: همان طور که تأکید می کنیم نباید مسجد را از روحانیت گرفت، از آن سو به شدت معتقدیم که انقلاب منهای روحانیت، انقلاب نیست و لذا ما حتی قبل از دانشگاه باید به فکر حوزه علمیه و تقویت حوزه انقلابی باشیم و در این خصوص بسیج طلاب رسالت بسیار مهمی بر عهده دارد.

وی با اشاره به نقش بسیار مهم و تأثیرگذار روحانیت چه در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و چه به خصوص پس از آن اظهار داشت: به ویژه در دوران دفاع مقدس، رزمندگان و بسیجیان ما تحت هدایت روحانیت انقلابی و مهذب توانستند آن حماسه ها را خلق کنند.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین افزود: آن چه مقام معظم رهبری در رابطه با دشمن و برنامه هایش مورد اشاره قرار داده اند، بر اساس یک واقعیت هایی است، چه آن که رهبر معظم انقلاب به درستی راه های نفوذ و حمله دشمن را فهمیده و هشدارهایی در این زمینه ارائه داده اند که اگر به آن ها بی توجهی کنیم، دچار خسران می شویم.

وی با اشاره به این که دشمن برای ضربه زدن به نظام و جامعه اسلامی به دنبال توسعه جنگ نرم و عملیات روانی و جهت دهی به افکار عمومی به این واسطه است، گفت: باید توجه داشت که برنامه و طرح دشمن در این خصوص ادامه دار و هدفمند است و سال ها برای تحقق آن وقت و انرژی می گذارد. از سوی دیگر باید بدانیم که دعوای دشمن با ما بر سر محتوای جمهوری اسلامی است و نه ظاهر آن، چرا که آن ها با اهل بیت(ع) و عاشورا و محتوای دینی ما مشکل دارند.

معروفی تصریح کرد: ترویج سبک زندگی غربی و تخریب باورهای دینی مردم و از جمله از بین بردن نهاد خانواده از جمله مهم ترین برنامه های دشمن است چه آن که می دانند عفت و حیا از جمله اصلی ترین مؤلفه های سبک زندگی ایرانی و اسلامی به شمار می رود و لذا به دنبال تخریب است.

نقش بی‌بدیل طلاب در جهاد تبیین

سردار محمدرضا موحد فرمانده سپاه استان قم نیز در ادامه، ابراز داشت: اساسا یکی از اهداف کلیدی قیام سیدالشهدا(ع) احیای امر به معروف و نهی از منکر بوده و جامعه اسلامی برای بقای خود نیازمند احیا و عمل به این فریضه مقدس است.

وی افزود: برای سعادتمندی دنیا و آخرت خود باید پای کار امام حسین(ع) و نهضت حضرت اباعبدالله (ع) بایستیم و در این رابطه اهل ثبات قدم باشیم.

موحد همچنین با تأکید بر اهمیت کار بسیج طلاب در احیای امر به معروف و نهی از منکر و به خصوص تحقق فریضه فوری و قطعیِ جهاد تبیین گفت: نقش کلیدی طلاب و روحانیون بسیجی در این مساله بر کسی پوشیده نیست، همچنان که از جمله الزامات دفاع از انقلاب اسلامی، تحقق همین مهم است.

فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) خاطرنشان کرد: آن چه مهم است این که باید از ظرفیت عظیم طلاب و روحانیون بسیجی استان قم به نحوی شایسته در راستای ترویج معارف اهل بیت(ع) و دفاع از ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی استفاده کنیم که همین موضوع زمینه ساز خنثی شدن توطئه های شوم دشمنان شود.




انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/44360
اخبار مرتبط

نظرات شما