رئیس اداره قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه قم:

۱۶۰ قاری به مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن کریم در قم راه یافتند

رئیس اداره قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه قم با اشاره به راهیابی ۱۶۰ شرکت‌کننده به مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن،گفت: رقابت‌های این مرحله از فردا (چهارشنبه) طی سه روز با حضور خواهران و برادران برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سید محمد صالح‌نژاد با اشاره به برگزاری مرحله شهرستانی چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم طی دهه ولایت در قم اظهار کرد: آستان مقدس امامزادگان موسی مبرقع (ع) و ابراهیم و محمد (ع) میزبان این مسابقات بودند و یک هزار و ۵۰ نفر از خواهران و برادران در بخش آوایی آن شرکت کردند.
وی افزود: این مسابقات به مدت ۱۲ روز (۶ روز خواهران و ۶ روز برادران) برگزار شد و ۱۶۰ نفر در رشته‌های قرائت، ترتیل، حفظ، اذان و دعاخوانی به مرحله استانی راه پیدا کردند.
وی ادامه داد: مسابقات بخش خواهران بار دیگر به میزبانی آستان مقدس امامزادگان ابراهیم و محمد (ع) و به مدت یک روز برگزار می‌شود و برادران هم طی روزهای پنجشنبه و جمعه، در سالن همایش‌های اداره کل اوقاف استان قم به رقابت می‌پردازند.
صالح‌نژاد خاطرنشان کرد: ساعت برگزاری مسابقات طی هر سه روز از هشت صبح تا اذان مغرب تعیین شده است.
رئیس اداره قرآنی اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه مرحله نهایی و کشوری مسابقات هم در دو بخش برگزار خواهد شد گفت: ابتدا مرحله پیش مقدماتی برگزار خواهد شد و کسانی که امتیاز لازم را کسب کنند به مرحله اصلی و کشوری راه می‌یابند که به میزبانی استان خراسان رضوی برگزار می‌شود.
وی به ویژگی این دوره از مسابقات در استان قم اشاره و ابراز کرد: باتوجه‌به سطح بالای شرکت‌کنندگان استان قم در بخش‌های حفظ و قرائت، در همه رشته‌ها ۲ نفر داور به ارزیابی شرکت‌کنندگان می‌پردازند که با حضور رئیس هیئت داوران و ناظران ویژه از مرکز خواهد بود و امتیاز نهایی هر شرکت‌کننده، میانگین نمره‌ای است که داوران به او می‌دهند.




انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/44435
اخبار مرتبط

نظرات شما