نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی:

خبرنگاران در بیان حقیقت از هیچ‌ چیز نترسند

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خبرنگاران در بیان حقیقت از هیچ‌چیز نترسند، گفت: استقلال و حقیقت‌گویی از ویژگی‌های رسانه منصف است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، احمد امیرآبادی فراهانی ظهر امروز در دیدار با خبرنگاران قم که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، اظهار داشت: خبرنگاران چشم بینا و گوش شنوایی جامعه هستند و مدیران باید پاسخگوی خبرنگاران باشند ما مسئولان اگر خبرنگاران را از خودمان بدانیم مشکلات زودتر حل خواهد شد.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: وجود فعالیت و عینیت رسانه یک چیز است آمار و ارقام چیز دیگری است، رسانه باید فعال، پویا، تأثیرگذار و مچ‌گیر باشد، رسانه باید مستقل، آزاد و‌ منصف باشد و از طرفی حمایت هم شود.
وی افزود: در دولت‌ها رسانه‌ها نگاه مختلفی دارند این آسیب وزارت ارشاد است که به دنبال آمار رسانه باشد؛ بلکه هدف باید تقویت رسانه‌های منتقد و منصف باشد.
امیرآبادی در پاسخ به سؤال خبرنگار قم فردا در خصوص اینکه نظرشان در مورد استقلال و عدم فشار احزاب سیاسی روی رسانه‌ها چیست؟ گفت: تمام رسانه‌ها و کانال‌های قم را رصد می‌کنم، خبرنگار باید آزاد و مستقل باشد و هر مسئولی خلاف ارزش‌های انقلاب و منافع مردم قدم برداشت خبرنگار باید نقد کند من پشتیبان هم خواهم بود حتی خود من را هم نقد کنید حمایت خواهم کرد، حتی بی‌انصافانه از من خبر منتشر کردند؛ اما یک شکایت از هیچ رسانه‌ای نکردم و نخواهم کرد البته انصاف در خبر باید رعایت شود.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: شما خبرنگاران پای استقلال خود بایستید، اگر ببینم کانال و رسانه‌ای خبر اشتباهی منتشر کرده باشد تماس گرفته و می‌گویم خبر اشتباه است، مثلاً اگر در مورد سفر خارجی فلان مسئول خبر کار می‌کنید از من بپرسید به‌عنوان نهاد نظارتی به من پاسخگو‌ خواهند بود، اگر خبری حقیقت داشته باشد حتماً حمایت خواهیم کرد، من در جریان پشت پرده‌ها قرار دارم وظیفه دارم واقعیت‌ها را اعلام کنم، پای حق بایستید برایش هزینه هم پرداخت کنید و از چیزی نترسید.
وی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران در مورد رتبه‌بندی خبرنگاران گفت: رتبه‌بندی خبرنگاران مسئله درون‌سازمانی است البته باید طبقه‌بندی مشاغل صورت گیرد این موضوع را پیگیری می‌کنم آیا وزارت ارشاد برنامه‌ای دارد اگر نداشت در برنامه هفتم، دولت را مکلف می‌کنیم طرح طبقه‌بندی مشاغل خبرنگاران را تهیه و اجرایی کند.
وی ادامه داد: در مورد مسکن خبرنگاران باید خانه مطبوعات ورود کند به جمع‌بندی برسد ما مجوزات را گرفته و حل خواهیم کرد.
امیرآبادی تصریح کرد: هفته آینده با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و هیأت‌مدیره خانه مطبوعات قم جلسه‌ای گذاشته شود تا در مورد دفاتر نشریات و دیگر مشکلات بحث و نظر صورت گیرد و مسائل ملی رو هم پیگیری می‌کنیم.
وی با بیان این که در انتخابات پیش رو پیش ثبت‌نام انجام داده است، افزود: از لیست تهران هم دعوت شدم؛ اما اگر  تصمیم به حضور داشته باشم از قم حضور پیدا می‌کنم، نظر شخصی خودم این است که سه دوره کافی است، اما برخی‌ها می‌گویند بهتر است شرکت کنم؛ چون به مسائل مسلط شده‌ام.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/44486
اخبار مرتبط

نظرات شما