برگزاری اولین نشست پهنه بندی مرکزی بانوان نقش آفرین دانشگاه آزاد اسلامی

مسئولین و رابطین امور زنان و خانواده دانشگاه آزاد اسلامی در استان های همدان، لرستان، مرکزی و کرمانشاه به میزبانی استان همدان به تبادل تجربه و بررسی اولویت های فعالیت های خود پرداختند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اولین نشست پهنه بندی مرکزی، استان های همدان، لرستان، مرکزی و کرمانشاه به میزبانی استان همدان برگزار گردید.

این نشست که با حضور مسئولین و رابطین امور زنان و خانواده از استان‌های لرستان، کرمانشاه، مرکزی و همدان در جهت تعامل، گفتگو و معرفی برنامه‌های امور زنان و خانواده دانشگاه برگزار شد گزارشاتی از حوزه‌ی امور زنان و خانواده ارائه گردید و برنامه‌هایی برای تعامل بیشتر بین این مسئولین و همچنین برنامه‌هایی اثرگذار در سطح دانشگاه برای بانوان هیات علمی، کارمندان خانم و دانشجویان دختر مطرح شد.

 هدف از این برگزاری این قبیل برنامه ها اینست که با برنامه ریزی و هدف گذاری در حوزه زنان وخانواده، دختران، همسران و مادرانی  داشته باشیم که با افتخار به هویت خود جامعه ای پیشرفته تر و مترقی تر را بسازند و شرایط مناسب برای حضور اجتماعی و کنشگری اجتماعی بانوان در جامعه فراهم شود و در عین حال این کنشگری همراه با حفظ ارزش های انسانی، اسلامی و فرهنگی زنان در جامعه بوده و روز به روز نهاد خانواده را تقویت نماید.

سرکار خانم دکتر قاسمی مشاور ریاست دانشگاه در امور زنان و خانواده در حاشیه این نشست بیان داشت:

حوزه‌ی زنان و خانواده در دانشگاه آزاد اسلامی از توجه ویژه ای برخوردار است و نگاه کلان مدیریت و ریاست محترم دانشگاه آزاد اسلامی به حوزه‌ی زنان و خانواده یک نگاه ویژه و تعالی‌بخش و در جهت ارتقای جایگاه بانوان در دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین تحکیم نهاد خانواده‌ی دانشگاهیان است.تلاش‌های بسیار زیادی در این زمینه صورت گرفته است و این تلاش‌ها با کمک سیاست‌گذاری‌هایی که در سطح کلان و همچنین همکاری‌هایی که مسئولین امور زنان و خانواده در سطح واحدهای دانشگاهی داشته‌اند توانسته به نتیجه برسد و امروزه گام‌های خوبی در حوزه‌ی زنان و خانواده‌ی دانشگاه آزاد اسلامی برداشته شده است.

در همه‌ی استان‌های کشور در دانشگاه آزاد اسلامی مسئول و یا رابط امور زنان و خانواده منصوب گردیده‌است و یک شبکه‌ی بسیار خوب از بانوان شاغل در دانشگاه آزاد اسلامی که اکثرا از اعضای محترم هیات علمی می‌باشند در این پست مشغول به فعالیت هستند و این شبکه به صورت منسجم و متمرکز اهداف، اقدامات و برنامه‌های امور زنان و خانواده دانشگاهیان را در دو جهت تعالی بخشی به جایگاه بانوان در دانشگاه و همچنین تحکیم نهاد خانواده به نحوی شایسته پیش می برد.

بانوان دانشگاه آزاد اسلامی شامل دانشجویان دختر ، بانوان عضو هیات علمی و همچنین کارکنان خانم شاغل در دانشگاه می باشند که دفتر امور زنان و خانواده دانشگاه برای این سه طیف، برنامه ها و اقداماتی هم در حوزه‌ی ایجاد تسهیلات و خدمات و هم در حوزه‌ی سیاست‌گذاری و ابلاغ قوانینی که بتواند حضور اجتماعی بانوان در دانشگاه آزاد اسلامی را تقویت نموده و در عین حال تعالی ببخشد، دارد.

نکته‌ی دیگر این است که شبکه‌ی بانوان دانشگاه آزاد اسلامی که با نام بانوان نقش‌آفرین در دانشگاه آزاد اسلامی نیز شناخته می‌شوند، به صورت مرتب نشست‌های مجازی یا حضوری را به صورت فصلی برگذار می‌نماید. که از این فصل نشست‌های منطقه‌ای مسئولین و رابطین امور زنان و خانواده دانشگاه آزاد اسلامی را در استان‌های همجوار برای ایجاد تعامل و هم اندیشی شروع نمودیم.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/44584
اخبار مرتبط

نظرات شما