رئیس سازمان بسیج مستضعفین:

باید تمام ظرفیت‌ها در مساجد جهت ساخت جامعه اسلامی بسیج شود

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به این که امروز شهدا گنجینه‌های بزرگ ملت بزرگ ایران هستند، گفت: باید تمام ظرفیت‌ها و توانایی‌های خود را در مساجد در کنار هم بسیج کنیم تا مساجد کانون جوشان جذب نوجوانان و جوانان برای ساخت جامعه اسلامی قرار بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سردار غلامرضا سلیمانی امروز در مراسم اولین آئین ملی تکریم فعالان مساجد و پانزدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت که با شعار «مثل مصطفی» در مسجد مقدس جمکران برگزار شد با اشاره به اینکه امروز تحولات عظیم انقلاب را که از مسجد شروع شد را می‌بینیم، اظهار داشت: کارکردهای مسجد بسیار مهم است.
وی ادامه داد: مسجد در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی سرآغاز شکل‌گیری و تحولات است.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به دوران دفاع مقدس، گفت: کارکردهای مسجد در دفاع مقدس تربیت جوانان مؤمن و انقلابی بود که همین جوانان برای دفاع از کشور و ناموس به جبهه‌های حق علیه باطل رفتند.
وی عنوان کرد:  شهید مصطفی  صدرزاده یکی از پیامدهای توجه مسجد به کارکرد تربیتی بود. کارکرد مسجد در تربیت جونان انقلابی و مؤمن  پا به کار است.
سردار سلیمانی افزود:  امروز تقریظ رهبر معظم انقلاب بر دو کتابی که به‌عنوان معرفی شخصیت این شهید است یک سرآغازی خواهد بود برای نقش‌آفرینی مساجد در تربیت جوانان مؤمن و انقلابی عازم و پای‌کار است.
وی ادامه داد: ما باور داریم که تمدن اسلامی با محوریت مساجد شکل خواهد گرفت که در بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری نیز به آن اشاره شده است؛ لذا با تقویت و تجهیز مساجد و کمک به فعال‌شدن آنها به سمت تحقق محله اسلامی و دولت اسلامی پیش خواهیم رفت.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین اضافه کرد: شهدای اخیر اغتشاشات مانند شهید آرمان علی وردی، روح‌الله عجمیان و سایرین عَلم را از دست شهید مصطفی صدرزاده دریافت کردند و این شهید هم عَلم را از دست شهید حاج‌قاسم سلیمانی، شهید حججی، شهید ابراهیم هادی و سایرین شهدا به دست گرفته بود.
وی با اشاره به اینکه امروز شهدا گنجینه‌های بزرگ ملت بزرگ ایران هستند، گفت: شخصیت شهدا بایستی با روش‌های هنرمندانه و ظریف و جذاب به نسل جوان معرفی شود. نوجوانان و جوانان ملت ایران تشنه شناخت شهید مصطفی صدرزاده و شهدای دیگر هستند.
سردار سلیمانی اضافه کرد: این رسالت بر دوش ما و شما به‌عنوان فعالان مساجد هست حرکتی که در ایران آغاز شده تا محلات همه کارکردهای خود را مدنظر قرار دهند و در جهت حل مشکلات محلات و تحقق محلات اسلامی و مقدمه گام دوم را محقق سازند.
وی افزود: راهبری این امر مهم بر عهده علما و امامان مساجد و هدایت نمایندگان رهبری در استان‌ها انجام می‌گیرد.  نوجوانان از این برنامه‌های استقبال خوبی داشته و دارند.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: باید تمام ظرفیت‌ها و توانایی‌های خود را در مساجد در کنار هم بسیج کنیم تا مساجد کانون جوشان جذب نوجوانان و جوانان برای ساخت جامعه اسلامی قرار بگیرد.
وی افزود: این حرکت بزرگ و اسلامی با الگوپذیری از شخصیت‌های بزرگی مانند شهید مصطفی صدرزاده بسیار امکان‌پذیر و دست‌یافتنی است.
سردار سلیمانی با اشاره به اینکه این کار بزرگ با بسیج ظرفیت‌ها و مسجد محوری آغاز خواهد شد، گفت: در بیش از ۱۷ هزار مسجد رویکرد تحقق محله اسلامی مسجد محور آغاز شده است تا با حضور مردم، مساجد به کارکردهای اصلی خود بپردازند و ظرفیت‌های آنها محقق شود تا همه ببینند مسجد کانونی برای فعالیت‌های علمی آموزشی و تربیتی و کمک‌های مؤمنانه است.
وی اضافه کرد: اولین همایش تکریم فعالان مساجد با تقریظ رهبری معظم انقلاب بر دو اثر شهید مصطفی صدرزاده هم‌زمان شده است تا تجدید عهدی با رهبری باشد.
 رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: این فعالیت در سراسر کشور توسعه خواهد یافت تا همه کارکردهای خود را شکوفا کند و در جهت عملیاتی‌کردن کارکردهای مختلف فرهنگی، اجتماعی، علمی، ورزشی، سیاسی و... تقویت شود و همه یک هدف متعالی که آن هم تحقق جامعه اسلامی است را دنبال خواهند کرد.


انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/44733
اخبار مرتبط

نظرات شما