رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد:

مجمع اخوت مساجد کشورهای اسلامی راه‌اندازی شد

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گفت: انقلاب اسلامی یک انقلاب بدون مرز بود و به برکت مجاهدت افراد بسیاری امروز شاهد صدور پیام انقلاب هستیم و تلاش می‌کنیم تا مجمع اخوت مساجد کشورهای اسلامی را تشکیل دهیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،حجت‌الاسلام والمسلمین کمال الدین خداداده  در نخستین اجلاسیه بین‌المللی مساجد جهان اسلام که به همت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: سالروز به آتش کشیده شدن مسجدالاقصی که جزو مساجد اربعه ماست باعث شد که به پیشنهاد ایران اسلامی، روز 30 مرداد به عنوان روز جهانی مساجد نام گذاری شود.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه رفیع مسجد در فرهنگ اسلامی گفت: از صدر اسلام تاکنون مسجد نقش ویژه ای در جامعه اسلامی داشته است، کما این که زندگی امام زمان(عج) در مسجد سهله و محل حکمرانی حضرت در مسجد کوفه نشان می دهد که در فرهنگ مهدویت ، مسجد چقدر مهم و کلیدی است.

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور با بیان اینکه مساجد تنها تشکیلاتی هستند که هیچ مرزی ندارند و محور جامعه ایمانی در کشورهای اسلامی به شمار می روند گفت: حقیقتاً مسجد نظیری ندارد و اگر مدل دیگری برای انسان سازی و تربیت و طهارت جامعه و محلات بود، حتماً خدای متعال آن را به ما ارایه می کرد.

خداداده با بیان اینکه ما مدل مسجد و مدل مسجدی را از پیامبران الهی و به خصوص رسول اکرم(ص) الگوبرداری کردیم و از این ابرتشکیلات ، برکات و آثار فراوانی را مشاهده کرده ایم گفت: ما در مساجد برای تمام کارهای خیر صفوف خود را محکم کرده و با اقتدار می ایستیم .

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور ادامه داد: با این حال این سوال وجود دارد که چرا در جهان اسلام ، هنوز مساجد به شکل شبکه ای و تشکیلاتی نشده اند تا اخوت و همبستگی مضاعفی را در این باره شاهد باشیم.

وی خطاب به حاضرین گفت: شما عزیزان به عنوان نمایندگان کشورهای مختلف مشکلات و درد دل های خود با محوریت مساجد را مطرح کردیم و این همفکری ها برای دست یابی به آن جایگاه مورد نظر بسیار خوب و لازم است.

اخوت میان مسلمانان موجب رشد و شکوفایی دنیای اسلام خواهد بود

خداداده تصریح کرد: ائمه جماعات و نخبگان فرهنگی جهان اسلام باید کنار هم نشسته و در محافل با همفکری و همدلی به ارایه راهکارها برای حل مشکلات مساجد بپردازند تا در سایه امت واحده و به برکت راهی که امام راحل پیش ما گشود، روز به روز مساجد به جایگاه رفیع خود برسند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک انقلاب بدون مرز بود و به برکت مجاهدت افراد بسیاری امروز شاهد صدور پیام انقلاب اسلامی به خصوص در رابطه با مساجد هستیم، گفت: امیدواریم به احترام به قدس و گرامیداشت مسجدالاقصی در روز سی مردادماه بتوانیم با راه اندازی مجمع اخوت مساجد کشورهای اسلامی، درکنار مسجد مقدس جمکران و به برکت نام و یاد حضرت ولی عصر(عج) در این راستا قدم های خوبی برداریم.

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور ادامه داد: ما مدیون مجاهدت بزرگانی چون شیخ زکزاکی هستیم که همه عمر و فرزندانش را در مسیر اسلام و مکتب اهل بیت(ع) فدا کرد تا این راه مقدس رهروانی بی شمار داشته باشد.

وی افزود: اگر این شبکه اتصالات لازم در بحث اخوت میان مسلمانان را مدنظر قرار دهد، بسیاری از مشکلات حل شده و روز به روز شاهد رشد و شکوفایی فرهنگی و دینی در دنیای اسلام خواهیم بود.

خداداده تصریح کرد: نیازسنجی‌ها حول محور مساجد نیازمند بهره گیری از نظرات نخبگان و فعالان فرهنگی در کشورهای مسلمان است و ارتباط و اخوت میان مساجد که باید مردمی هم باشد، از این حیث، بسیار مهم و کلیدی است.

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور با اشاره به اینکه کانون های فرهنگی و هنری مساجد در کشور ایران یک نهاد مردمی است که زیرمجموعه وزارت ارشاد به شمار می رود، گفت: شخص رئیس جمهور محترم ایران اسلامی نسبت به مساجد و توسعه آن ها و فعالیت های فرهنگی و اجتماعی با رویکرد مسجد، عنایت خاصی دارد و دولتمردان ما در این راستا دغدغه مند هستند تا مساجد احیا شوند.

وی در پایان از همه دست اندرکاران این اجلاسیه و همه کسانی که در این مسیر همکاری داشتند شامل جامعه المصطفی، سازمان فرهنگ و ارتباطات و نیز تولیت مسجد مقدس جمکران تقدیر کرد.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/44753
اخبار مرتبط

نظرات شما