سرپرست راهداری قم اعلام کرد:

خدمت‌رسانی ۱۲۰ دستگاه اتوبوس به اربعینی‌های قم

سرپرست اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم با اعلام آمادگی ۱۲۰ دستگاه اتوبوس برای اعزام زائران اربعین به مرزهای سه‌گانه با کشور عراق گفت: به‌منظور هماهنگی بهتر و جلوگیری از ازدحام، زائران پیش از اقدام به خرید بلیت در پایانه مرکزی قم، با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها تماس گیرند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محمد پورتیموری، سرپرست این اداره کل از آمادگی کامل برای ارائه خدمات موضوعه و تأمین ایمنی و تسهیل سفرهای اربعین حسینی در استان قم خبر داد.
وی افزود: طی برنامه‌ای زمان‌مند که از دو ماه گذشته آغاز شد، نسبت به آماده‌سازی راه‌ها از سویی و تأمین ناوگان عمومی سفرهای اربعین و تمهیدات جانبی آن، از سویی دیگر اقدام شد.
پور تیموری ادامه داد: به‌منظور تأمین ایمنی و تسهیل سفرهای اربعین، اقداماتی در قالب بهسازی راه‌ها، تعمیر و نصب تجهیزات ایمنی از جمله تابلوهای ترافیکی، چراغ‌های راهنمایی، سامانه روشنایی، گاردریل، اجرای خط‌کشی، ارتقا کمی و کیفی سامانه‌های نظارت تصویری و کنترل جاده‌ای از جمله ترددشمار، توزین بار در حال حرکت، تابلوهای پیام متغیر، آرام‌سازی و اجرای خاکریزهای حائل اجسام صلب در سطح محورهای مواصلاتی استان عملیاتی شده است.
وی ادامه داد: همچنین برای ارائه خدمات رفاهی بهداشتی همانند نمازخانه، آب آشامیدنی، سرویس‌های بهداشتی به زائران گرامی، ۷ راهدارخانه در طول راه‌های استان تجهیز شده‌اند.
سرپرست اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم، استقرار اکیپ‌های راهداری در طول راه‌های استان طی ایام اربعین را از دیگر اقدامات تمهیدی اداره کل متبوع برشمرد و تصریح کرد: ۷۰ نفر عوامل اجرایی ضمن بهره‌مندی از ۶۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری ضمن استقرار در اماکن معرف و گشت‌زنی در طول راه‌ها، نسبت به تأمین ایمنی سفرها اقدام می‌کنند.
محمد پورتیموری در بخش دیگری از اظهارات خود به آماده‌سازی ۱۲۰ دستگاه اتوبوس جهت اعزام زائران اربعین به مرزهای سه‌گانه با کشور عراق پرداخت و تأکید کرد: به‌منظور جلوگیری از ایجاد بازار سیاه فروش بلیت و دیگر سوءاستفاده‌های محتملی، فروش بلیت تنها به‌صورت روزانه و در پایانه مرکزی کوثر شهرستان قم صورت می‌گیرد.
وی افزود: کاربران محترم به‌منظور هماهنگی بهتر و عدم ازدحام، قبل از مراجعه به پایانه و اقدام به تهیه و خرید بلیت اتوبوس، به سایت ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها مراجعه و از آخرین وضعیت پایانه اطلاع حاصل نمایند.
سرپرست اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم با یادآوری این مهم که در تمامی اوقات شبانه‌روز ناظرین و کارشناسان این اداره کل ضمن استقرار در پایانه‌ها و ایستگاه‌های کنترل دروازه‌ای در طول راه‌های استان، آماده پاسخگویی به مراجعات و رسیدگی به شکایات زائران و دیگر کاربران هستند، گفت: سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها و تلفن ثابت ۳۰۰۰۱۴۱ نیز در تمامی ساعات شبانه‌روز آماده پاسخگویی به مراجعات و ثبت شکایات و انتقادات کاربران گرامی هستند.
محمد پورتیموری در خصوص دیگر اقدامات مرتبط با سفرهای اربعین حسینی خاطرنشان کرد: با عنایت به هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده با ستاد مرکزی ساماندهی سفرهای اربعین، به‌زودی دو اکیپ از کارشناسان اداره کل متبوع جهت همراهی در ساماندهی نحوه ارائه خدمات ایاب‌وذهاب زائران به مرز مهران اعزام خواهند شد.
وی آماده‌باش چند دستگاه انواع ماشین‌آلات سنگین، نیمه‌سنگین و سبک اداره کل متبوع، جهت اعزام به مرز مهران را از دیگر تمهیدات این اداره کل دانست و یادآور شد: اولویت نخست سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و به‌تبع آن ادارات کل استانی، طی ایام سفرهای اربعین حسینی تأمین ایمنی سفرها و ارائه خدمات مطلوب به زائران است.
پور تیموری تشدید نظارت‌ها بر نحوه ارائه خدمات در اماکن خدماتی بین‌راهی را از دیگر اقدامات مستمر طی ایام سفرهای اربعین برشمرد و تصریح کرد: در قالب کمیته نظارت استانی که متشکل از نمایندگان ادارات کل علوم پزشکی، میراث‌فرهنگی، راهداری و حمل‌ونقل، ستاد اقامه نماز، انجمن صنفی مجتمع‌های بین‌راهی است نسبت به رصد و پایش نحوه ارائه خدمات( نمازخانه‌ها، سرویس‌های بهداشتی، سالن‌های عمومی، محوطه‌های بیرونی و ...) در اماکن خدماتی بین‌راهی اقدام می‌شود.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/44792
اخبار مرتبط

نظرات شما