دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان قم:

افزایش تقاضا، توزیع ارز اربعین در قم را مختل کرد

پس از اختلال در توزیع ارز اربعین در قم، دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان از افزایش حدود ۳ برابری ارائه ارز اربعین در بانک ملی و افزایش ساعت کاری شعب سایر بانک‌ها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، توزیع ارز زیارتی بر اساس اعلام محمدرضا فرزین رئیس بانک مرکزی، در شعب منتخب شش بانک عامل سپه، ملی، تجارت، پست بانک، صادرات و پارسیان در سراسر کشور از ۲۸ مردادآغاز شده و بانک‌ها تا ساعت ۱۸ همه روزهای هفته، نسبت به فروش حضوری ارز اربعین اقدام کردند.

فرزین همچنین تاکید کرده بود: بانک‌ها با برنامه‌ریزی مدون ضمن عرضه ارز اربعین به نحوه مناسب، از ایجاد صف و ازدحام در شعب در این خصوص جلوگیری و بسترهای بانکداری الکترونیک را در این زمینه به خدمت گیرند.

در روزهای گذشته، بانک‌های قم مانند سایر نقاط کشور با وضعیت مطلوبی نسبت به ارائه دینار به زائران اقدام کردند اما امروز، توزیع ارز اربعینی در قم دچار اختلال شده و به همین جهت، خبرنگار فارس در قم پیش از ظهر امروز به سراغ بانک‌های عرضه کننده ارز اربعین رفته و به بررسی وضعیت توزیع ارز در فاصله کمتر از ۹ روز مانده به اربعین پرداخت.

بانک ملی| امکان نوبت گیری از طریق «بله» فراهم نیست

بانک ملی که بین بانک‌های معرفی شده برای دریافت ارز قرار دارد، برای ارائه این خدمت پیش شرط ثبت‌نام و پرداخت وجه در برنامه بله را تعیین کرده است و تا پیش از ظهر امروز، امکان نوبت گیری برای دریافت ارز زیارتی در قم، حداقل تا جمعه ۱۰ شهریورماه فراهم نبوده و برای روزهای پس از آن نیز، گزینه دریافت نوبت فعال نشده است.

تا ساعت ۱۶ امروز نیز، امکان نوبت گیری در بله، تنها برای روز پنجشنبه هفته جاری و تنها در یکی از شعب قم وجود دارد و عملا زائرانی که قصد سفر در روزهای هفته جاری را دارند، امکان تهیه ارز اربعین از طریق این بانک را نخواهند داشت.

بانک سپه| ۳ روز مانده به اربعین ارز بگیرید!

بانک سپه نیز نوبت دهی دریافت ارز خود را از طریق برنامه روبیکا انجام می‌دهد که در این برنامه، اولین تاریخ های قابل انتخاب برای ساکنان قم، ۱۲ و ۱۳ شهریور یعنی دو الی سه روز مانده به اربعین حسینی است!

بانک صادرات| اول صبح نوبت بگیرید و در صف بمانید

بانک صادرات در قم تنها یک شعبه ارزی بیشتر ندارد؛ شعبه مرکزی واقع در ۳ راه بازار و در آن شعبه نیز زائران برای دریافت ارز دولتی اربعین، باید از ۶ صبح نوبت گرفته و برای دریافت ارز خود، برخلاف تاکید رئیس بانک مرکزی، در صف بمانند.

پست بانک| ارز موجود نیست!

امروز توزیع دینار در پست بانک ایران هم که ۶ شعبه را برای دریافت ارز در قم معرفی کرده است، وضع مطلوبی نداشت؛ یکی از شعب، با نصب برگه‌ای اعلام کرده‌ بود که ارزی برای توزیع موجود نیست و در شعبه دیگری، مردم با وجود ثبت‌نام و انتظار، به دلیل کمبود ارز در شعبه، موفق به دریافت ارز نمی‌شدند.

بانک پارسیان| خاموش!

بانک پارسیان نیز که یکی از بانک‌های اعلامی بانک مرکزی برای توزیع ارز زیارتی و خدمت‌رسانی به زوار بود، تا کنون در قم هم هیچ عرضه و فعالیتی در این زمینه نداشته است.

ظرفیت پرداخت ارز اربعین بانک ملی در قم از فردا ۳ برابر می‌شود

در همین خصوص، دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان قم عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: باتوجه به افزایش تقاضا در استان قم با هماهنگی که با مرکز و معاونت فناوری بانک ملی داشتیم، مقرر شد ظرفیت ۲ هزار و ۵۰۰ نفری بانک ملی از فردا به ۶ هزار نفر افزایش یابد. از مردم عزیز قم تقاضا داریم برای جلوگیری از اتلاف وقت صرفا فقط از طریق نرم‌افزار بله اقدام به اخذ ارز اربعین کنند.

میرخلفی درخصوص مشکلات بانک‌های دیگر در بحث تامین ارز و کمبود شعب گفت: با توجه به محدودیت‌هایی که بانک‌ها در بحث زیرساخت‌های ارزی دارند، اضافه کردن شعب در استان به نظر امکان‌پذیر نیست اما همین امروز به مدیران بانک‌ها اطلاع داده می‌شود برای سهولت کار ساعت فعالیت بانک‌هایی که ارز اربعین پرداخت می‌کنند، افزایش یابد.




انتهای پیام/


منبع:فارس
http://qomefarda.ir/44865
اخبار مرتبط

نظرات شما