میزگرد؛

باید سند توسعه شهر یک سند توسعه متعادل باشد

کارشناس حوزه مسکن و شهر با اشاره به اینکه باید سند توسعه شهر یک سند توسعه متعادل باشد، گفت: اگر بخواهیم در یک جمله برای این مسئله راهکاری ارائه دهیم باید تصمیمات شورا شهر، شهرداری و.. به‌صورت شفاف باشد.

 جلال حقیقی در میزگرد پایگاه خبری تحلیلی قم فردا با عنوان چشم‌انداز توسعه شهر قم که در دفتر این پایگاه خبری برگزار شد اظهار داشت: توسعه‌های جدید در منطقه ۴ رخ‌داده است. بیشترین فضای سبز در این منطقه ایجاد شده است. دلیل دیگر این مسئله هم این است که اصحاب قدرت در این منطقه قرار دارند که می‌توانند نفوذ داشته باشند و فرد می‌تواند غالب سیاست‌های توسعه شهر را تغییر دهد.
وی خاطرنشان کرد: از طرفی باید گفت که تراکم ساختمانی که در منطقه چهار رخ می‌دهد در ظاهر برای بهبود درآمد شهرداری است؛ ولی در افق بیست‌ساله به ضرر منطقه چهار تمام خواهد شد. برخی از بخش‌های مناطق ۴ از نظر خدمات اساسی فقیرتر از برخی مناطق دیگر هستند این نشان می‌دهد که در سیاست‌های توسعه شهر ساخت‌وساز برای شهرداری و دولت در ارجحیت است.
حقیقی در ادامه با اشاره به بافت فرسوده شهر، گفت: در مسئله توسعه شهر باید به کیفیت هم توجه شود. مدیریت شهر خواهان ساخت‌وساز و رشد است و خواهان بهبود کیفیت نیستند. مسئولین شهری فکر می‌کنند با دامن‌زدن به ساخت‌وساز باعث بهبود کیفیت می‌شوند که این گونه نیست.
 

تصویربردار: محمدعلی رجبی
انتهای پیام/
گالری فیلم
http://qomefarda.ir/44904
اخبار مرتبط

نظرات شما