شهردار دستجرد قم:

عملیات اجرایی ۲ پروژه عمرانی در شهر دستجرد قم آغاز شد

شهردار شهر دستجرد قم گفت: هم‌زمان با هفته دولت عملیات اجرایی بازارچه شهری و گلخانه بزرگ شهر دستجرد قم آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حسین طالعی گفت: عملیات اجرایی بازارچه شهر دستجرد به‌عنوان یکی از نیازهای تجاری و پویایی اجتماعی شهر دستجرد با اعتباری افزون بر ۱۸۰ میلیارد تومان آغاز شد.
وی با بیان اینکه شهر دستجرد به‌رغم جمعیت و ظرفیت بالایی توریستی فاقد بازارچه رسمی و در خوری است، ادامه داد: در این بازارچه در مجموع حدود ۵۰ باب تجاری به همراه شهربازی و سایر خدمات گردشگری احداث خواهد شد.
وی با اشاره به احداث گلخانه بزرگ این شهر، بیان داشت: رویکرد و نگاه اصلی شهر دستجرد در احداث این گلخانه بر افزایش ماندگاری گردشگران در این شهر در کنار سایر مزیت‌های اقتصادی و تولیدی مرتب بر آن است.
طالعی عنوان کرد: موافقت‌نامه و سایر استعلامات لازم در خصوص احداث گلخانه بزرگ شهر دستجرد قم نهایی شده و با انتخاب پیمانکار، هزینه و برآورد اولیه احداث این طرح عمرانی مشخص خواهد شد.
وی در ادامه با اشاره به اقدامات انجام‌شده در راستای رفع نقاط حادثه‌خیز محور دستجرد به تفرش، تصریح کرد: تعریض نقاط حادثه‌خیز این محور از چند ماه گذشته آغازشده و ایمن‌سازی آن‌ها در حال انجام است.
شهردار شهر دستجرد قم گفت: برای توسعه و رونق سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری، صنایع‌دستی و خدماتی طرح‌های مختلفی در دست مطالعه است که تا پایان سال جاری بسیاری از آن‌ها وارد مدار اجرا خواهد شد.
طالعی در پایان بیان داشت: باتوجه‌به اقدامات مطلوب و قابل‌توجه انجام‌شده در شهر دستجرد طی چند سال گذشته و با ابلاغ رسمی وزیر کشور، درجه شهرداری این شهر از ۳ به ۴ ارتقا یافته است.
بخش خلجستان با وسعت یک هزار و ۱۰۰ کیلومترمربع در غرب و شمال غرب استان قم قرار دارد؛ این بخش دارای ۲ شهر دستجرد و قاهان است.
دَستجرد یکی از شهرهای استان قم و مرکز بخش خلجستان است.




انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/44909
اخبار مرتبط

نظرات شما