مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم خبر داد :

خدمت رسانی هلال‌احمر استان قم به بیش از ۹ هزار نفر در عراق

مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم گفت: ۹ هزار و ۹۲۰ نفر در دو موکب استان قم از خدمات درمانی هلال احمر استان قم اعم از ویزیت، پانسمان، تزریقات، نوار قلب، دارو و اعزام به مراکز درمانی بهره‌مند شدند.

محمد رضا بهرامی‌ در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،اظهار داشت: از ابتدای مراسم اربعین، ۹ هزار ۹۲۰ نفر از زائران اباعبدالله الحسین(ع) از خدمات درمانی هلال احمر استان قم اعم از ویزیت، پانسمان، تزریقات، نوار قلب، دارو ، دیگر خدمات سرپایی و اعزام به مراکز درمانی در درمانگاه‌های دو موکب آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) در مسیر پیاده روی نجف به کربلا در عمود ۱۰۸۰ و موکب اهالی قم المقدسه در شهر کربلا بهره‌مند شدند.

وی ادامه داد: با توجه به نهمین سال متوالی فعالیت جمعیت هلال احمر در ایام ماه صفر و اربعین حسینی(ع)، اظهار کرد: با هماهنگی و پیش بینی هیئت پزشکی هلال احمر، نیروهای داوطلب امدادی و درمانی جمعیت هلال احمر استان قم همچون سال‌های گذشته، ارائه خدمات امدادی درمانی به زائران راهپیمایی اربعین حسینی(ع) را در حدود بیست روز در کشور عراق و استان قم بر عهده دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم بیان کرد: ٥٦ نفر در دارالشفای موکب آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) در عمود ۱۰۸۰ مسیر پیاده روی نجف به کربلا و ٥٦ نفر در موکب اهالی قم المقدسه در کربلای معلی با ۵ نوع خودرو، و همچنین ٤۸ نفر روز در مسجد مقدس جمکران و امامزاده شاه سید جمال الدین استان قم، در دو بخش خواهران و برادران میزبان زائران می‌باشند.

وی با اشاره به اعزام و استقرار ۱۱۲ نفر از کادر امدادی در عمود ۱۰۸۰ و موکب اهالی قم المقدسه در کشور عراق، گفت: پز‌شک‌های عمومی و متخصص، پرستار، تکنسین دارویی و فوریت‌های پزشکی، مترجم، پذیرش، انتظامات و جمعی از امدادگران و نجاتگران فعالیت خود را از ٥ شهریور ماه آغاز کردند.

بهرامی‌با اشاره به ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و امدادی توسط این تیم‌ها، تصریح کرد: طی سه روز گذشته ۹ هزار ۹۲۰ نفر از زائران اباعبدالله الحسین(ع) از خدمات درمانی هلال احمر استان قم اعم از ویزیت، پانسمان، تزریقات، نوار قلب، دارو و دیگر خدمات سرپایی در درمانگاه‌های دو موکب آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه‌(س) در مسیر پیاده روی نجف به کربلا در عمود ۱۰۸۰ و اهالی قم المقدسه در شهر کربلا بهره مند شدند.

وی افزود: تاکنون ۷ نفر از زائرینی که با علائم بیماری‌های قلبی و گرمازدگی که به مراکز درمانی ما مراجعه کرده بودند پس از اقدامات اولیه به بیمارستان اعزام شدند.

بهرامی‌ در پایان یادآور شد: این خدمات از تاریخ ۵ شهریور تا ۸ شهریور ۱٤۰۲ به زائرین اربعین حسینی در کشور عراق ارائه شده است.

گالری عکس
http://qomefarda.ir/44968
اخبار مرتبط

نظرات شما